Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en får blåskjerm ved XPinstall [Løst]


Anbefalte innlegg

Heisann!

Kom nettopp hjem fra USA, og da har jo folket seff klart å drepe et par datamaskiner siden sist jeg var hjemme. Den jeg driver med nå restarta seg hver gang den prøvde å loade Windows, så da satte jeg inn en ny strømforskyning og begynte å formatere (noe som trengtes), men halveis utti installen til Win XP Pro får jeg blåskjerm med meldingen:

 

¨a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer'. Techincal info: Stop: 0x00000024 (0x001902FE,0xF79C2A78,0xF79C27774,0x804EE42B)

Beginning dump of physical memory

 

Har holdt på med dette i ganske så mange timer nå, begynner å bli frustrerende. Noen råd eller vink?

 

Øyvind

Endret av oifind
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har du noe ekstra kort som står i pc når du prøver å installere??

 

har vært borte i en del av de ekstra kortene som gir blåskjerm..

 

ta ut alle ekstra dippe dupper... slik som usb koblinger, pcmcia kort osv..

 

 

NIGHTCD

Lenke til kommentar

har vært borti dette selv. For meg hjalp det å koble fra alle disker, cd/dvd-rommer etc. som ikke var nødvendig under install.. ( eneste som var "på" var; HK, skjermkort, masterdisken og en cd-rom. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hvor mange ram brikker har du? Kan du ta ut noen?

 

Kan du klokke ram hastigheten i bios? Hvis så, prøv å klokke dem ned.

 

Jeg hadde samme problem med min maskin med rd-ram i. Måtte underklokke brikkene til 300mzh - da gikk det fint.

 

Sjekk og at virus detection ikke er enablet i bios.

Lenke til kommentar

Virker som om at det kan være ett harddisk problem :

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

(Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1543.)

A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. There may be a physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP) may be corrupted. Other common causes include heavy hard drive fragmentation, heavy file I/O, problems with some types of drive-mirroring software, or some antivirus software. I suggest running ChkDsk or ScanDisk as a first step; then disable all file system filters such as virus scanners, firewall software, or backup utilities. Check the file properties of NTFS.SYS to ensure it matches the current OS or SP version. Update all disk, tape backup, CD-ROM, or removable device drivers to the most current versions.

 

Kilde : http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...