newsflash Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Heisann! Kom nettopp hjem fra USA, og da har jo folket seff klart å drepe et par datamaskiner siden sist jeg var hjemme. Den jeg driver med nå restarta seg hver gang den prøvde å loade Windows, så da satte jeg inn en ny strømforskyning og begynte å formatere (noe som trengtes), men halveis utti installen til Win XP Pro får jeg blåskjerm med meldingen: ¨a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer'. Techincal info: Stop: 0x00000024 (0x001902FE,0xF79C2A78,0xF79C27774,0x804EE42B) Beginning dump of physical memory Har holdt på med dette i ganske så mange timer nå, begynner å bli frustrerende. Noen råd eller vink? Øyvind Endret 17. juni 2005 av oifind Lenke til kommentar
NIGHTCD Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei, har du noe ekstra kort som står i pc når du prøver å installere?? har vært borte i en del av de ekstra kortene som gir blåskjerm.. ta ut alle ekstra dippe dupper... slik som usb koblinger, pcmcia kort osv.. NIGHTCD Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Nei, har tatt ut alt som ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) har vært borti dette selv. For meg hjalp det å koble fra alle disker, cd/dvd-rommer etc. som ikke var nødvendig under install.. ( eneste som var "på" var; HK, skjermkort, masterdisken og en cd-rom. ) Endret 15. juni 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvor mange ram brikker har du? Kan du ta ut noen? Kan du klokke ram hastigheten i bios? Hvis så, prøv å klokke dem ned. Jeg hadde samme problem med min maskin med rd-ram i. Måtte underklokke brikkene til 300mzh - da gikk det fint. Sjekk og at virus detection ikke er enablet i bios. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Virker som om at det kan være ett harddisk problem : 0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM(Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1543.) A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. There may be a physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP) may be corrupted. Other common causes include heavy hard drive fragmentation, heavy file I/O, problems with some types of drive-mirroring software, or some antivirus software. I suggest running ChkDsk or ScanDisk as a first step; then disable all file system filters such as virus scanners, firewall software, or backup utilities. Check the file properties of NTFS.SYS to ensure it matches the current OS or SP version. Update all disk, tape backup, CD-ROM, or removable device drivers to the most current versions. Kilde : http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x24 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 har du formatert disken din til NTFS ? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Tok ut den ene HD'en ved install, da gikk det helt glatt, takk for hjelp! Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå