Gå til innhold

Kundebehandling hos mpx


Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt; Jeg er ikke inkompetent. Jeg sa bare at det var det produsenten skal gå ut ifra..

Tipper jeg er godt over snittet av alle brukerne av hardware-forumet, i kunnskap om hardware.

Så hvorfor søla du vann over skjermkortet ditt da? Om du kan noe om hardware spiller egentlig ingen rolle, drive butikk kan du ihvertfall ingenting om.

 

Om du tar meg seriøst spiller ingen rolle så lenge ingen tar DEG seriøst. MPX handler riktig her, eneste jeg ser de kan forbedre er å terpe litt på reglene sine ovenfor hu dama på support.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på.  :mad:

 

 

Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette.

(selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem..

 

Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang..  :thumbup:

Ifølge forbrukerkjøpsloven så har du krav på å få dekket HK og HD av de som solgte deg PSUen om PSU er skyld i skadene.

 

Fra forbrukerkjøpsloven:

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Bare for å ta det sånn litt steg for steg.

 

Butikken må bevise at kunde er skyld i skaden selv, og at det ikke er svakhet i produktet. Det er rimelig vanskelig å få til å bevise, dermed så burde kunde i dette tilfellet etter min mening få skaden på reklamasjonsrett. Og om butikk så godkjenner dette, så godkjenner de også følgeskaden på grafikkortet (som kundebehandleren sa), og dermed må de dekke det også.

 

Fot i hose.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på.  :mad:

 

 

Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette.

(selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem..

 

Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang..  :thumbup:

Ifølge forbrukerkjøpsloven så har du krav på å få dekket HK og HD av de som solgte deg PSUen om PSU er skyld i skadene.

 

Fra forbrukerkjøpsloven:

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Det var muligens et dårlig eksempel. Det jeg mente var at hvis psu tar kvelden pga brukerfeil f.eks manglende jording eller at volten-knappen er flyttet på. Skulle ha spesifisert dette :)

 

Poenget er vel at bruker selv er skyld i feilen på vannkjølingsettet pga feil montering..

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på.  :mad:

 

 

Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette.

(selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem..

 

Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang..  :thumbup:

Ifølge forbrukerkjøpsloven så har du krav på å få dekket HK og HD av de som solgte deg PSUen om PSU er skyld i skadene.

 

Fra forbrukerkjøpsloven:

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Bare for å ta det sånn litt steg for steg.

 

Butikken må bevise at kunde er skyld i skaden selv, og at det ikke er svakhet i produktet. Det er rimelig vanskelig å få til å bevise, dermed så burde kunde i dette tilfellet etter min mening få skaden på reklamasjonsrett. Og om butikk så godkjenner dette, så godkjenner de også følgeskaden på grafikkortet (som kundebehandleren sa), og dermed må de dekke det også.

 

Fot i hose.

Og omvendt.

Kunden må kunne påvise at produktet hadde en feil fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Forventer du at noen skal ta deg seriøst når du ikke kan stave bedre enn en gjennomsnittlig 5-åring, og samtidig hevder MPX sendte en PC med ødelagt HK OG CPU? Noe sånt har jeg aldri hørt om engang, og skulle det virkelig være sant så hadde jeg

vedda på MPX ville sendt deg erstatning på dagen om du hadde tatt kontakt med de og forklart saken.

"Kontakt med de" = "kontakt med dem"...

 

Sorry, fikk meg bare ikke til å la være :p

Lenke til kommentar

Alastor treffer vel spiker'n på hodet, og diskusjonen koker da ned til hvorvidt man måtte kunne forvente av brukeren at han skulle forstå hvor hardt man måtte skru nipplene. Svaret på det blir jo bare synsing og meninger, og forblir man uenige må man vel til forbrukerrådet for en vurdering. Selv har jeg aldri brukt vannkjøling, men synes det virker naturlig med en advarsel dersom det er fare for å tighte nipplene for hardt med bare fingrene. Særlig med tanke på hvor stor skade som kan oppstå.

Lenke til kommentar

Har hatt lignene problem hos komplett :thumbdown:

 

Skjermkortet mitt ble alt for varmt. Har aldri hatt noe problemer med tempratur før, selv ikke når jeg hadde fifteløst, men de mener at problemet er min PC og ikke deres kort... Dosen't make sense to me

Lenke til kommentar
helt enig med trådstarter! har utrolig dårlig erfaring med MPX! :thumbdown:

Hvordan kan du være enig med trådstarter?

 

Han sier jo selv at det er han som er skyld i sprekken i blokka. Egentlig har han ikke krav på noenting fra MPX, men får likevel et nytt vannkjølingssett. Jeg synes det virker en smule sprøtt å kalle dette en dårlig erfaring med MPX ...

Endret av M-BS
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

vet om mange som har hatt akkurat samme problemet med TTBW... eneste forklaringen på det er at det settet suger noe så inni granskogen!

Lenke til kommentar
Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på.  :mad:

 

 

Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette.

(selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem..

 

Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang..  :thumbup:

Ifølge forbrukerkjøpsloven så har du krav på å få dekket HK og HD av de som solgte deg PSUen om PSU er skyld i skadene.

 

Fra forbrukerkjøpsloven:

§ 34. Produktskader

 

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

 

Bare for å ta det sånn litt steg for steg.

 

Butikken må bevise at kunde er skyld i skaden selv, og at det ikke er svakhet i produktet. Det er rimelig vanskelig å få til å bevise, dermed så burde kunde i dette tilfellet etter min mening få skaden på reklamasjonsrett. Og om butikk så godkjenner dette, så godkjenner de også følgeskaden på grafikkortet (som kundebehandleren sa), og dermed må de dekke det også.

 

Fot i hose.

Og omvendt.

Kunden må kunne påvise at produktet hadde en feil fra fabrikken.

Nei!

 

De første 6 månedene etter kjøp er det selger som har bevisbyrden.

 

Etter det er det kunde.

 

§ 18. Tidspunktet for bedømmelsen av om det foreligger en mangel

 

Ved bedømmelse av om tingen har en mangel, skal det tidspunktet da risikoen går over på forbrukeren, legges til grunn, selv om mangelen først viser seg senere.

 

Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Han sier jo selv at det er han som er skyld i sprekken i blokka. Egentlig har han ikke krav på noenting fra MPX, men får likevel et nytt vannkjølingssett. Jeg synes det virker en smule sprøtt å kalle dette en dårlig erfaring med MPX ..

Jeg har ikke skyld i at blokka ble ødelagt.. Det var jeg som gjorde det rent teknisk men ikke mitt ansvar.

 

vet om mange som har hatt akkurat samme problemet med TTBW... eneste forklaringen på det er at det settet suger noe så inni granskogen!

synes det er idiotisk å lage en så skjær del som vannblokk av pleksi. Ellers ikke enig med den.

 

Muligens nettopp dette står i manualen?

nei.

 

 

men alastor har mange bra poenger og lover. Kan du/noen andre hjelpe meg litt om hvordan jeg bør presentere saken igjen? Jeg har fått delene tilbake og TTBW er montert. Bruker mamma og pappa sitt GeForce 2 kort i mens.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kjøper man en blokk med plexi topp, sier det seg vel nesten selv at man bør være litt forsiktig. Dessuten, de aller fleste muttere skal da vel for pokker ikke tightes til man dør, det skal holde tett, men det skal jo ikke akkurat holde 200 bars trykk det her settet. Nei, jeg kan ikke si meg enig med trådstarter her. Du burde ikke fått det spøtt tilbake, værken vannkjøling eller skjermkort.

 

Men dette er jo bare hva jeg mener.

 

Knut Petter Ølberg

Lenke til kommentar

Litt merkelig å lese om hvordan noen får/har bastante meninger om problemet.

Problemskaperen, en sprekk i en kjøleblokk. Trådstarter sier han ikke har brukt

noe verktøy, kun fingrene. Likevel er der flere som gjør han til latter "du vi veit

at du brukte en stor skiftenøkkel". Han har gjort som det står i manualen (den er

meget liten) brukt fingrene. Men det står ingen stedet i manualen om hvor stor

tiltrekkningskraft som skal brukes, bare at en skal bruke fingrene.

Så hvordan kan MPX og andre bevise at det er brukt verktøy? At det ikke var sprekk i plexien da han fikk den?

 

"Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på".

Dette virker som grepet i tomme luften :hmm: En til som var bra:

 

"Helt feil! Her er det snakk om vannkjøling, om du ikke kan noenting om dette så burde du aldri ha rørt et vannkjølingssett. Når man kombinerer vann med elektronikk så sier det seg selv at eventuelle problemer vil ha ødeleggende konsekvenser. Kan ikke skjønne at det ikke sto noen advarsler i manualen?"

 

En gang må være den første. Manualen som mange ikke har lest, sier som sagt ingeting om hvor hardt man skal trekke til, bare at man skal bruke fingrene.

Det en forbruker ikke helt kan gardere seg mot er produkter som ikke holder mål.

At selgeren heller vil dytte ansvaret over på kjøper, er ikke nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...