pappandin Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Her en dag (rundt påsketider ), fant jeg ut at vannkjølinga mi røyk. Ringte til mpx.no der jeg hadde kjøpt det og de sa jeg skulle returnere det. Ringte senere og spurte om jeg bare kunne sende blokka siden det var den som var ødelagt. Pga retur til produsent måtte de ha hele greia. OK. Det hadde også rent væske på GFX. Hu på support sa at jeg skulle sende med det også, siden det var en følgefeil på et av deres produkter. Nå i begynnelsen av juni godt over en måned siden jeg sendte det inn og etter å ha mast 3 ganger, fikk jeg tilbake ny vannkjøling, og samme gfx som jeg sendte inn. På returskjemaet stod det at de ikke kunne gi meg nytt gfx siden det var kjøpt i en annen butikk.. Jeg ringte MPX og spurte hva slags kundebehandling dette var, og hu på telefonen sa at jeg ikke hadde rett på retur siden nipplen hadde lagd sprekk i plexi-blokken, som følge av at jeg hadde skrudd for hardt (brukte ikke verktøy for å skru til). Derfor fikk jeg ikke erstatning på gfx, men kun et nytt vannkjølingssett pga det tok så lang tid. God kundeservice hos mpx? Hos komplett tror jeg nesten de sender returvare før de har åpnet pakken med returvaren i... forskjell? ja. irriterende? ja. noen andre som har lignende dårlige erfaringer fra mpx? Lenke til kommentar
uburen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nei, bare gode erfaringer med MPX! Lenke til kommentar
Knast Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) synes detta var dårlig.. klart du skulle hatt nytt skjermkort også.. dårlig behandlet.. for den MPX edit: aldri handlet på mpx før selv.. så har ingen erfaringer.. Endret 15. juni 2005 av lathorv Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Enkelte webshoper hadde jo ikke engang dekt gfx'et selv om du hadde kjøpt det hos deres webshop. Når du selv har ødelagt vannkjølinga pga din egen inkompetanse så kan du ikke kjefte på de for at de ikke vil erstatte skjermkortet.. Tror du var heldig at du fikk nytt vannkjølingssystem jeg. Lenke til kommentar
pappandin Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Enkelte webshoper hadde jo ikke engang dekt gfx'et selv om du hadde kjøpt det hos deres webshop. Når du selv har ødelagt vannkjølinga pga din egen inkompetanse så kan du ikke kjefte på de for at de ikke vil erstatte skjermkortet.. Tror du var heldig at du fikk nytt vannkjølingssystem jeg. min inkompetanse har ingenting med dette å gjøre... produsent skal gå ut ifra at jeg ikke vet en dritt, men følger manualen. jeg fulgte manualen til punkt og prikke... om man selger en vare som lett kan bli ødelagt, uten å gi advarsel om at det er skjørt er det dems problem! Lenke til kommentar
fossie Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Må vel egentlig si meg litt enig med aurstad... Merket du ikke at blokken sprakk da du tightet nippelen? Ellers synes jeg ikke det burde spille noen rolle om du kjøpte GFX'et hos dem eller noen andre dersom det var en følgefeil på grunn av deres produkt. Om komplett har enda bedre returvilkår er det jo bare å ta hatten av for dem Lenke til kommentar
pappandin Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Merket du ikke at blokken sprakk da du tightet nippelen? nei.. den var så minimal at jeg så den ikke før jeg demonterte det for å sende inn.. eller.. så jo at det lakk da.. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Er en grunn til at jeg holder meg til luftkjøling. Ingenting som kan lekke. :-P Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 MPX er ikke bra!!! en ting er sikkert, jeg ville ikke kjøppt hos mpX en gang til om det smallt!! jeg har bare dårligge erfaringer med dem, når jeg bestillte min pc var HK, og cpu ødelagt og det tok en evight å få nytt. Shutelen min var også ødelagt (hk der og) jeg kjøppte den i november/desember sendte den vel tilbake i januar, og det tok en evighet å få den tilbake) synes ikke kundeservicen var på topp heller. siden har jeg brukkt PSdata, der vises til og med statusen på pakken mens det er reperasjons, ol. på den aktuelle pakken... som feks chassiset mitt (Tt kandalf) som jeg bestillte fra PSdata, det ble stålet på postkontoret før jeg kom, og på 2 dager hadde jeg ett nytt det er bra service!!!! Tusen takk PSdata Lenke til kommentar
pappandin Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 bra vi har noen sikre butikker også... stoler på deg og setter opp PSdata ved siden av komplett på /fav lista mi Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 takk for tilliten du vil ikke angre... men i venneflokken min har ikke komplett noe bra rykte, heller tvert om, knall dårlig kundeservice Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 min inkompetanse har ingenting med dette å gjøre... produsent skal gå ut ifra at jeg ikke vet en dritt, men følger manualen. jeg fulgte manualen til punkt og prikke... om man selger en vare som lett kan bli ødelagt, uten å gi advarsel om at det er skjørt er det dems problem! Helt feil! Her er det snakk om vannkjøling, om du ikke kan noenting om dette så burde du aldri ha rørt et vannkjølingssett. Når man kombinerer vann med elektronikk så sier det seg selv at eventuelle problemer vil ha ødeleggende konsekvenser. Kan ikke skjønne at det ikke sto noen advarsler i manualen? 100% korrekt av MPX å ikke erstatte skjermkortet ditt, synes det er kjempefrekt av deg å påstå at de burde gitt deg erstatning for noe som helt klart er din egen feil. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 MPX er ikke bra!!! en ting er sikkert, jeg ville ikke kjøppt hos mpX en gang til om det smallt!! jeg har bare dårligge erfaringer med dem, når jeg bestillte min pc var HK, og cpu ødelagt og det tok en evight å få nytt. Shutelen min var også ødelagt (hk der og) jeg kjøppte den i november/desember sendte den vel tilbake i januar, og det tok en evighet å få den tilbake) synes ikke kundeservicen var på topp heller. siden har jeg brukkt PSdata, der vises til og med statusen på pakken mens det er reperasjons, ol. på den aktuelle pakken... som feks chassiset mitt (Tt kandalf) som jeg bestillte fra PSdata, det ble stålet på postkontoret før jeg kom, og på 2 dager hadde jeg ett nytt det er bra service!!!! Tusen takk PSdata Forventer du at noen skal ta deg seriøst når du ikke kan stave bedre enn en gjennomsnittlig 5-åring, og samtidig hevder MPX sendte en PC med ødelagt HK OG CPU? Noe sånt har jeg aldri hørt om engang, og skulle det virkelig være sant så hadde jeg vedda på MPX ville sendt deg erstatning på dagen om du hadde tatt kontakt med de og forklart saken. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 min inkompetanse har ingenting med dette å gjøre... produsent skal gå ut ifra at jeg ikke vet en dritt, men følger manualen. jeg fulgte manualen til punkt og prikke... om man selger en vare som lett kan bli ødelagt, uten å gi advarsel om at det er skjørt er det dems problem! Helt feil! Her er det snakk om vannkjøling, om du ikke kan noenting om dette så burde du aldri ha rørt et vannkjølingssett. Når man kombinerer vann med elektronikk så sier det seg selv at eventuelle problemer vil ha ødeleggende konsekvenser. Kan ikke skjønne at det ikke sto noen advarsler i manualen? 100% korrekt av MPX å ikke erstatte skjermkortet ditt, synes det er kjempefrekt av deg å påstå at de burde gitt deg erstatning for noe som helt klart er din egen feil. Det er vel å ta litt hardt i, selv om det er ganske dumt å ikke ta og se om den lekker vel å ha den gående når den ikke er i maskinen, FØR du tar den inn. Tror det er en fin blanding av brukerfeil og feil på produketet. Hvis det bare var produskjonsfeil burde du få en slant peng for grafikk kortet, men jeg tviler litt på om det bare var produskjonsfeil, er oftetst ikke det. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) jeg bestillte for det første ingen hel pc, men seperate deler. takk for at du sier jeg staver som en 5-åring... når du skriver forrt blir det ofte litt feil, jeg ga bare mine erfaringer uten at du skal komme å kritisere meg for det!!! Endret 15. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på. Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette. (selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem.. Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang.. Lenke til kommentar
pappandin Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Dama på support sa det skulle dekkes pga følgefeil. Og: Nippelen knakk ikke. Det ble en liten (ikke synlig om du ikke vet godt om den) sprekk. Kjørte kjølinga i 48 timer utenfor uten synlig lekkasje. Det tok lenger tid før væsken kom seg ut. Gratulerer arokh. Du er førstemann med over 500 poster som jeg ikke tar seriøst overhodet her på forumet. Bare så det er sagt; Jeg er ikke inkompetent. Jeg sa bare at det var det produsenten skal gå ut ifra.. Tipper jeg er godt over snittet av alle brukerne av hardware-forumet, i kunnskap om hardware. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Om produktet er under 6 måneder gammelt så er det mpx som må BEVISE at dette er din feil, ikke bare påstå. Noe som nok kan bli ganske vanskelig. Klarer de ikke å bevise det, så skal du få dekket grafikkortet, enkelt og greit . Lenke til kommentar
bengh Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Altså.. Når du selv skrur for hardt til og knekker nippelen, setter vannkjølinga inn i maskinen UTEN å teste den utenfor, så har du ingen andre enn deg selv å skylde på. Det er ingen automatikk i at "følgefeil" erstattes. Om f.eks PSU ryker og tar med seg hk og hd'er så er det ikke mange webshop's som erstatter dette. (selv om det er kjipt) Hvis de gjør det så er det ihvertfall snilt av dem.. Du får bare lese igjennom manualen skikkelig når du får ditt nye vannkjølingsett i posten så får du prøve å montere det skikkelig neste gang.. Er mulig det med jeg trodde at loven sa at man pliktet å erstatte følgeskader nå man inrømmer reklamasjon på et produkt. Når det gjelder trådstarter kan jeg ikke se at han skriver hvor lenge produktet var i drift før koblingen røk. Ved materialfeil i plexiglasset kan dette godt begynne å lekke en stund etter utstyret er tatt i bruk. Imidelertid gjelder vel her som ellers at man ikke skal skru til hardere enn at det akkurat holder tett. Skrur man til for hardt risikerer man bare at de begynner å lekk pga materialtretthet. Lenke til kommentar
pappandin Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Om produktet er under 6 måneder gammelt så er det mpx som må BEVISE at dette er din feil, ikke bare påstå. Noe som nok kan bli ganske vanskelig. Klarer de ikke å bevise det, så skal du få dekket grafikkortet, enkelt og greit . hmm.. er jo sprekken i blokka da.. det er jeg som har gjort det.. men som sagt.. burde stått hvor hardt jeg kunne skru.. skrudde til så mye jeg klarte med fingrene.. Hadde ingen anelse om at så lite skulle til,... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå