wacie Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hei, Jeg satt surfet litt på nettet og kom over en side som brukte wordpress. Også kunne jeg ikke ungå å se hvor fint det så ut med /artikkler/katogori/ osv. i stede får å bruke ?p=artikkler&nr=blabla. ( håper dere skjønner hva jeg mener. ) så da lurte jeg litt på hvordan de får til det ? er det noen som vet det ? Endret 15. juni 2005 av wacie Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 De bruker .htaccess programmering. Husker ikke hvor manualen for dette var men det står en del om det på www.unrealized.org Og forresten skrivest det "gjør" Lenke til kommentar
wacie Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 ok, bommet litt på tasten der Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 ok, bommet litt på tasten der Å da kan du bruke knappen til å fikse det vet du Lenke til kommentar
RiniaShqipetare Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Bruker "MOD_REWRITE" får å gjøre det! Søk på google! Lenke til kommentar
wacie Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 ja, jeg har fått det til nå.. det står forklart greit og enkelt på www.unrealized.org Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Husk også til neste gang du lurer på hvordan program X gjør det, så er mer eller mindre alt av PHP-programmer publisert under åpen kildekode, og da er det bare å titte der for å finne det ut. Lenke til kommentar
gather Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Husk også til neste gang du lurer på hvordan program X gjør det, så er mer eller mindre alt av PHP-programmer publisert under åpen kildekode, og da er det bare å titte der for å finne det ut. trådstarter kunne vel ikke vite at det var i ei .htaccess fil det stod.. skulle han liksom ha sett igjennom hele koden til wp? Lenke til kommentar
zokra Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Du går til admin->options->permalink, der stiller du inn hvordan du vil ha det, så lager wordpress en .htacess fil for deg Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hvis han ikke hadde tenkt å bruke wordpress, men bare var intressert i hvordan det gikk til, så er det vel ikke så smart å instalere wordpress bare for å lete etter noe man ikke er sikker på å finne. Tror ikke han viste at det var noe som het permalink. Helt greit å spørre her da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå