Gå til innhold

Anbefaling av PCI WLAN-kort

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette virker lovende. Det har frie drivere.

Har selv planer om å kjøpe PCMCIA-utgaven til å ha i laptopen.

Leser nå også at de har fått informasjon om USB-utgaven, så den skal også være støttet snart.

Er det forresten noen som har erfaringer med rt2500-baserte kort?

Jeg la inn Linux på maskinen til en venn som var her, som hadde et rt2500-basert kort. Installasjonen av driveren og alt gikk helt problemfritt.

Driveren støtter også monitor-mode, slik at den kan brukes til å sniffe trafikk. Jeg prøvde kismet men det er ikke trådløse nettverk i nærheten, så det eneste den plukket opp var et par pakker uten noe brukbar informasjon.

Hm, var jo billeg og alt. Hadde vore kjekt om nokon har erfaringar. Vil vere heilt sikker på at det fungerar før eg kjøper.

Jeg har det kortet, fungerer perfekt med ralink sine drivere! Ellers fungerer angrefristen bra, skal ikke være noe problem å levere ting som er åpnet, så lenge de ikke er synlig brukt. Har gjort det selv flere ganger, selv om de små posene inni pakken og andre embalasjeting er ødelagt osv. Tror de bare selger det om igjen, som demovare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes dette virker lovende. Det har frie drivere.

Har selv planer om å kjøpe PCMCIA-utgaven til å ha i laptopen.

Leser nå også at de har fått informasjon om USB-utgaven, så den skal også være støttet snart.

Er det forresten noen som har erfaringer med rt2500-baserte kort?

Jeg la inn Linux på maskinen til en venn som var her, som hadde et rt2500-basert kort. Installasjonen av driveren og alt gikk helt problemfritt.

Driveren støtter også monitor-mode, slik at den kan brukes til å sniffe trafikk. Jeg prøvde kismet men det er ikke trådløse nettverk i nærheten, så det eneste den plukket opp var et par pakker uten noe brukbar informasjon.

Hm, var jo billeg og alt. Hadde vore kjekt om nokon har erfaringar. Vil vere heilt sikker på at det fungerar før eg kjøper.

Jeg har det kortet, fungerer perfekt med ralink sine drivere! Ellers fungerer angrefristen bra, skal ikke være noe problem å levere ting som er åpnet, så lenge de ikke er synlig brukt. Har gjort det selv flere ganger, selv om de små posene inni pakken og andre embalasjeting er ødelagt osv. Tror de bare selger det om igjen, som demovare.

Flottings!

Då vert det kjøp av det kortet.

Lenke til kommentar
Det er vel også mogleg å bruke ein slik:

https://prisguiden.no/produkt/17308

Eigentleg ganske genialt. Slepp drivar-stress osv.

Den fungerar slik at ein koblar ein nettverkskabel frå nettverkskortet til den, og så derfrå går det trådlaust. Dingsen kan ein konfigurere via nettlesaren, i alle fall med tidlegare modellar.

Nokon som veit om billegare slike?

Bruker en tilsvarende sak fra Linksys (WET54G). Funker perfekt, spesielt med AMD64 i 64 bit, der det er litt mer vanskelig med drivere enn for 32 bit.

Lenke til kommentar
Det er vel også mogleg å bruke ein slik:

https://prisguiden.no/produkt/17308

Eigentleg ganske genialt. Slepp drivar-stress osv.

Den fungerar slik at ein koblar ein nettverkskabel frå nettverkskortet til den, og så derfrå går det trådlaust. Dingsen kan ein konfigurere via nettlesaren, i alle fall med tidlegare modellar.

Nokon som veit om billegare slike?

Bruker en tilsvarende sak fra Linksys (WET54G). Funker perfekt, spesielt med AMD64 i 64 bit, der det er litt mer vanskelig med drivere enn for 32 bit.

Er den dyr?

Lenke til kommentar

Då kan eg sei at eg har kjøpt meg eit CNet CWP-854, og det fungerar strålande i GNU/Linux!

Mellom kortet og routeren er det mange veggar og ein etasje, og eg har 97% styrke i følge GNOME sin monitor.

Divar fann eg her:

http://rt2x00.serialmonkey.com/

Installasjon:

make
make install
modprobe rt2500

Kan godt vere drivaren er med i distroar som Ubuntu og SUSE...

Anbefalast! Kun 295 kr,-

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Flott. Skal investere i et par selv også.

Litt synd at ikke rt2x00-driveren støtter master-mode, så jeg får kjøre dem i ad-hoc.

(Ja, jeg tenker å bare sette et i router-maskinen og bruke den som accesspoint.)

Lenke til kommentar

Ja, har ein lappis (dessverre berre ein) som står å overfører store filer frå ein server på nettverket. airocrack treng rundt 100 000 til 200 000 unike "IVs" for å kunne cracke 128-bit. Nærmar meg 40 000 og har overført rundt ein 500 MB elns.

Skulle hatt 2 PCar som dreiv å overførte krypterte pakkar, og så 2 PCar som cracka WEP. Den eine skulle berre køyrd "aireplay" som aukar antall "IVs" rimeleg mykje.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
ping -f -s 0

Mye mer effektivt enn å overføre store mengder data med store pakker.

Hm, det er vel for GNU/Linux, er Windows-boksen som driv med trafikken... Prøvde litt div med ping der, men det gjekk jo utruleg seint (ein IV i sekundet elns), mens dataoverføring har ein 200 i sekundet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...