efikkan Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei! Jeg har noen legoklosser som uheldigvis har blitt knekt. Jeg ønsker derfor å smelte eller lime klossene isammen igjen. Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres best mulig? Jeg takker for alle svar. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tja, det beste er vel kanskje superlim/epoxy. Hvis bruddflatene er jevne kan du jo også prøve å smelte bruddflatene og sette de sammen på den måten. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei! Jeg har noen legoklosser som uheldigvis har blitt knekt. Jeg ønsker derfor å smelte eller lime klossene isammen igjen. Er det noen som vet hvordan dette kan gjøres best mulig? Jeg takker for alle svar. Loddebollt kanskje? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Tja, det beste er vel kanskje superlim/epoxy. Hvis bruddflatene er jevne kan du jo også prøve å smelte bruddflatene og sette de sammen på den måten. Hvordan skal jeg smelte klossene? Jeg kan vel ikke legge de enpå ei kokeplate? (Jeg har ikke peiling) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du kan jo først og fremst prøve med kokende vann, og se om det er nok varme der. Det er en veldig skånsom metode ihvertfall. Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 bruk lim. noe som er beregnet på plastikk, kanskje lim som selges sammen med/til plastikkmodeller o.l. prøver du å smelte de sammen ender du bare med en del som er deformert og ikke kan bruke a like vell... (vil jeg trur, varmen sprer seg til hele klossen og hele delen smelter...) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg får spørre i diverse forretninger. Hvilken merker lim er bra? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Epoxylim eller superlim holder veldig bra. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Epoxylim eller superlim holder veldig bra. Er limen gjennomsiktig? Blir den synlig? Er det mye lim som skal til? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Epoxy er så godt som gjennomsiktig og blir knallhard. Jeg bruker to-komponent-epoxyen fra biltema, og den blir akkurat som plastikk (epoxy skal bli omtrent som plastikk). Superlim har jeg ikke like mye erfaring med. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Epoxy er så godt som gjennomsiktig og blir knallhard. Jeg bruker to-komponent-epoxyen fra biltema, og den blir akkurat som plastikk (epoxy skal bli omtrent som plastikk). Superlim har jeg ikke like mye erfaring med. Jeg skal prøve det. Jeg kommer med tilbakemeldinger så snart som jeg har testet det, men det kan ta noen dager. Lenke til kommentar
reds Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Hvordan klarer du å knekke en legokloss....? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Hvordan klarer du å knekke en legokloss....? Det finnes circa 8860 ulike legoklosser, og formene på klossene er veldig forskjellig. Jeg har lagt ved et bilde av noen skjøre legoklosser. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har det problemet jeg også, særlig de skiltene ja. Og antenner er også ofre for denne skjebnen. Men uansett, tror de aldri blir som nye, men det er mulig å kjøpte deler separat i legoland. Tviler på at noe virker bedre enn superlim eller teip. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det er også mulig å ringe til Lego og få tilsendt de delen du mangler. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Det er også mulig å ringe til Lego og få tilsendt de delen du mangler. Jeg har allerede vært i kontakt med Lego-Norge. De har "bare" reservedeler fra sett som har vært i salg de fem siste årene. Service i Norge er forresten nedlagt. Den endeste begrunnelsen får å få tilsendt deler fra dem, er hvis det mangler deler, eller det er defekte deler i et nytt sett. Da blir det i såfall sendt fra et lager i Tyskland. Grunnen til at Lego plutselig ikke kan ha service i Norge skal være at Norge ikke er med i EU, så da lurer jeg på hvorfor det er mulig i Sveits (og var mulig inntil 2001 i Norge). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Har det problemet jeg også, særlig de skiltene ja. Og antenner er også ofre for denne skjebnen. Men uansett, tror de aldri blir som nye, men det er mulig å kjøpte deler separat i legoland. Tviler på at noe virker bedre enn superlim eller teip. Vet du hvor stort utvalget er i Billund? (Jeg skal dit i sommer). Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Hvilke legoklosser er det snakk om? Har kassevis med legoklosser som er ca. 10-15år gamle. Endret 11. juli 2005 av EskimoBob Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Hvilke legoklosser er det snakk om? Har kassevis med legoklosser som er ca. 10-15år gamle. Alt fra togskinner(12V/4,5V), skilt til plater. Alle deler som har skjøre punkt. Du kan godt sende bilde på epost til meg av det du har. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Gaffateip? Det kan brukes til å reparer alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå