HoaXed Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei.. Som emnet sier prøver jeg å finne ett script som kan telle antall linjer for så å minusere dette med antall tagger ( HER: <br> ) Men får disse feilmeldingene: Warning: Missing argument 2 for count_tag() in /home/hoaxed/public_html/tomat/test.php on line 5 Warning: explode(): Empty delimiter. in /home/hoaxed/public_html/tomat/test.php on line 7 11 Som dere ser får jeg fra riktig svar, nemlig 11! Men vill jo bli kvitt feilmeldingene, noen som kan hjelpe. <?php //HoaXed (Linjer - Tagger) $fil = "scripts/data/gbook_entries.dat"; $tagger = file_get_contents($fil); //teller forekomster av $tag i filen function count_tag($tagger, $tag) { $b = explode($tag, $tagger); return (count($b) -1); } $antalltagger = count_tag('<br>'); // Antall linjer i filen $antalllinjer = count(file('scripts/data/gbook_entries.dat')); // Linjer - Tagger $ant1 = "$antalllinjer"; $ant2 = "$antalltagger"; $svar = $ant1 - $ant2; // Dette gjør at svaret blir regnet ut. // Antall innlegg echo "$svar"; ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 function count_tag($tagger, $tag) { $b = explode($tag, $tagger); return (count($b) -1); } Se på den delen i fet skrift ovenfor, du definerer ikke de. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) jeg har tidligere brukt en script hvor denne delen som du viser til over var slik function count_tag($string, $tag) { $b = explode($tag, $string); return (count($b) -1); } echo count_tag('<b><b><strong></b></b><b></b>', '<b>'); Med denne fant jeg alle <b> (osv) taggene. Og da virket det men. . . Jeg får iallefall ut riktig svar bare bli kvitt de meldingene.. Endret 15. juni 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå