int20h Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 BladeCenter med dobbelkjerneprosessorer fra AMD er i salg hos IBM. Det sies også at selskapet snart vil annonsere en cluster-løsning på samme plattform. Les mer Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det var på høy tid, ettersom Opteron har vist seg å fungere vesentlig bedre i bladtjenere enn Xeon. Jeg gleder meg til å lese tester, forhåpentligvis snart i hwb.no Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Helt enig! Kan godt forstå at AMD er deppa over de store aktørenes vilje til å bruke mulighetene i Opteron serien. Såvidt jeg vet er det fortsatt ingen hovedkort som støtter mer enn fire stykk fra 800-serien, mens arkitekturen såvidt jeg husker skal støtte åtte. Synes Tyan kunne tatt tak i det, da kunne jo faktisk en seriøs shared memory maskin vært bygget med Opteron. Med duale kjerner kunne man stappet i 16 kjerner, og så mye ram det var satt opp minneslots til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå