Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Eg har aldri før vore borti å montere vifter, derfor lurer eg på kor eg skal plassere den og om eg i det heile tatt har plass til den. Kan nokon hjelpe meg? Vurdere å kjøpe denne vifta : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303852&cks=PRL Er open for andre alternativ, kunne tenke meg ei 120 mm dersom plass! Har dette kabinettet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302683&cks=PRL Er ute etter høg kjøling, lite støy er ønska! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Står ingen spesifikasjoner om det kabinettet, men regner med at det er plass til en 92mm's vifte foran. I de fleste kabinett er det plass for 12cm's vifter bak. Du må egentli måle hullene og se. Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har tatt eit bilete av kabinettet bak, legger det ved. Kva vifter kan eg få plass til her? Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Må ha vært berusa han som borret ut de skruehulla Men seriøst mål mellom de to ytterste skruehulla og se hvor langt det er mellom de. Edit: skriveleif Endret 15. juni 2005 av Meendel Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 hehe! tviler ikkje.. Avstanden mellom dei to ytterste hulla er: 8 cm ! Dvs at eg må ha 8 cm vifte sant? Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Yup 80x80mm's vifte Men det er ikke vits å ha en all for kraftig vifte der. Kjøp en med lav db f.eks denne Papst. Kan også kjøpe en SilenX som flytter litt mer luft, men som bare er 1 av igjen på lager Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Er ute etter ei vifte som kjøler endel, denne funker vell bra?: Komplett Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 For å si det slik, vifta bak trekker bare ut varm luft og hjelper for sirkulasjonen, det er ikek vits å ha en kraftig bråkende greie der Bedre å heller ha noen kraftige til å blåse inn fremme Viften bak bør ikke blåse innover da dette bare vil tilføre varm luft Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 ok. Men då monterer eg den 19db vifta framme då!? høyrast det greit ut? Legger ved eit bilete! Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jada, høres bra det Men jeg ville ha valgt denne istede for den du har funnet frem. Dette av 3 grunner Billigere, lager mindre støy og flytter mer luft. Om du får frem siden med engelsk tekst så kan du trykke på det norske flagget på høyre side for norsk. Edit: Så litt nermere på bildet Endret 15. juni 2005 av Meendel Lenke til kommentar
Simon88 Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) ok, greit! Eg høyre på deg.. kommer nok til å bestille den ganske snart Takk for hjelpa! Forresten, er lett å montere? Endret 15. juni 2005 av Simon88 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Skal ikkje være så komplisert det. Antar det følger med 4-5 sjølvborrande skruer som eter seg inn i vifta og kabinettet. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Med disse viftene følger det med skruer og gummiknotter Så en kan velge fritt. Skruer henger best, men kan lage vibrasjonsstøy, mens gummiknottene er det motsatte. Så det er egentli smak og behag. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det beste er vel en som trekker inn foran, og en som trekker ut bak. Men siden det bare er en vifte det er snakk om, tror eg faktisk eg ville hatt den bak, for å trekke ut den varme luften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå