Kuroi-Neko Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Tim Burton er min evige favoritt... Han er jo helt fantastisk. Gleder meg skikkelig til førstkommende Sweeny Todd, Også Ripley's Belive It Or Not. Og selvølgelig Alice in Wonderland. Det blir helt fantastisk. Også liker jeg Tim som Diktforfatter og. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Alfred Hitchcock....the man! Ingen andre ressisør har så mangen bra filmer bak seg....og ingen andre som er så respektert som han! Endret 27. november 2007 av nosync Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Kevin Smith (Clerks og Clerks II, Dogma, Chasing Amy, Mallrats, Jay and Silent Bob Strike Back) og Robert Rodriguez(Sin City, From Dusk Til Dawn, Desperado, Once Upon a Time in Mexico, The Faculty) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Får vel slenge inn mine topp 5: - Sergio Leone - Martin Scorsece - Steven Spielberg - Roman Polanski - Peter Jackson QT nådde ikke helt opp, men han er close. Selv om Pulp Fiction og Reservoir Dogs er blant mine favoritter, har jeg inntrykket av at drama-regissører har en mye større oppgave, og jeg har ikke fått inntrykket av at regi-delen av PF og RD er så sinnsykt bra, det er mer script. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvem er din favoritt regissør ? skriv gjerne et par ord hvorfor han/hun er din favoritt. Min favoritt er Tim Burton. Jeg liker hans mørke/gotiske stil. Jeg vet det er mange filmelskere her, så hva er deres favoritt ? Må si meg enig i Burton. Jeg liker den visuelle stilen han ofte benytter (som ser ut til å være sterkt inspirert av Edward Gorey og goth-estetikk) og den noe.. morbide/sorte humoren han ofte "baker inn" i filmene sine. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Helt klart Howard Hawks. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Lynch, Kubrick, Scorsese, Hitchcock, Fincher, Coen, m. fl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå