Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Brenne dvd-r film?

Anbefalte innlegg

Får ikke brent film uten forstyrrelse på filmen ,platen begynner bra,men fra halveis og utover blir det bare mer og mer forstyrrelser på filmen.Har stengt alt og frigjort minne,med (free memory).Har 1.00gb ram,skulle være nok.Bruker en LITE-ON DVDRW LDW- 851S brenner.Bruker nero 6.6.0. 12 brenner prog.Finns det noen som har bedre greie på dette en meg,er ny i dette faget desverre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal prøve programmer forumet.

Husker jeg hadde lignende problemer før. Dette gjaldt da studio 9, og filmer som vart rendert derfra.

Prøv å oppgradere firmwaren på dvd brenneren, oppgrader brenneprogrammet til siste versjon. Og hvis du bruker renderings program, så patch dette til siste versjon.

Når det gjelder studio 9, så er det store problemer med rendering av filmer til du har patchet til versjon 9.2.5 hvis jeg ikke tar feil.

Hvis du kopierer dvd filmer, så kan det være kopi programmet ditt som roter det til.

En annen ting som jeg også husker er at hvis du har Norton antivirus 2004 eller 2005 så kan den lage krøll mens du kopierer / renderer pga at den scanner filene konstant mens maskina renderer/kopierer.

Dette er de beste rådene jeg har. Kansje du kunne si mere om hva / korleis du brenner dvd filmer.

Kan du lage et image på hdd og prøve å kjøre det direkte fra hdd før du brenner og se om det er noen forskjell?

Lenke til kommentar

Jeg har mistanke om dvd platene jeg bruker nå,de er av merket (4x Budget)Kan jeg prøve og brenne de på lavere hastighet en 4x eller går det ikke?Hvilket merke vil du anbefale at jeg kjøper?De må være noenlunde rimelige da.

Lenke til kommentar

Joda, du kan fint brenne dem på lavere hastighet - men ikke fortere enn 4x hastighet.

Er det samme feil hvis du ser dvd filmen på pc som på din dvd spiller`?

Jeg har en møkka dvd spiller som ikke takler at jeg brenner dvd plater fortere enn 2x hastighet.....må nok bytte den ut fordi jeg ga bort min gamle dvd brenner nå...

Men, prøv det jeg skrev ovenfor og se om det gir noen svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...