Halvorsen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg kom ned kjellertrappa. Det var helt mørkt. Jeg listet meg bort til sikringsskapet og fant én sikring peke feil retning. Jeg vippet den opp og lyset stormet på igjen. Jeg gikk inn i kjellerstua i forundring over hvorfor sikringen hadde gått for første gang? Den litt eldre stasjonære maskinen min var selvfølgelig av på grunn av strømbruddet, men nå ville den heller ikke på? Jeg skiftet strømkabel, nei. Ingen lyd i maskinen. Jeg prøvde en ny PSU på hovedkortet mitt og slengte fingeren bortpå "på" knappen. LIV! Men null skjermbilde, ingen startpip eller noe anet enn surrende vifter. Bare et gult lys "tenkelys". Nei faen, ikke hovedkortet også!? Jeg vet PSU-en min er røket, det var antakelig den som utløste sikringen også. Jeg vet ikke om hovedkortet er røket, den andre PSU-en jeg prøvde var fra en eldgammel maskin, så jeg tenkte den kanskje var for svak? Trenger litt hjelp her. Hva tror dere? Er det mulig at en PSU ryker, sender overspenning til hovedkort og ødelegger det også i samme svingen? Har ikke fått testet ram brikker og harddisker, dvd-brenner enda. De siste månedene før "krasjet" laget PSU-en min litt mer lyd enn vanlig, med det var bare en billig-PSU, så jeg brydde meg ikke. Hjelp takkes for Endret 15. juni 2005 av Halvorsen Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ja, det er ganske mulig at pc'en ryker idet du slår på strømmen igjen. Det du kan prøve er å ta ut alle kortene. Mest sansynlig er det at et av kortene er defekt (nic). Hvis ikke det hjelper, så må du nok prøve del for del. En og en minnebrikke, etc. Strip maskina og prøv om det er liv - er det det, så er det bare å prøve en og en del for å se hva som får den til å streike. Lykke til. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Ja, det er ganske mulig at pc'en ryker idet du slår på strømmen igjen. Det du kan prøve er å ta ut alle kortene. Mest sansynlig er det at et av kortene er defekt (nic). Hvis ikke det hjelper, så må du nok prøve del for del. En og en minnebrikke, etc. Strip maskina og prøv om det er liv - er det det, så er det bare å prøve en og en del for å se hva som får den til å streike. Lykke til. eller at kansje det var pc'en som forårsaket strømbruddet ? prøv: Jumpstart PSU. ( ha en binders i 4. og 5. pinne fra venstre, når du holder 19pins molex'en med klipsen opp. Må ikke ha i 5., men connect grønn med en sort. ) Deretter prøv å bygg på derfra, se hva som ikke funker. Endret 15. juni 2005 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå