peiper Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har muligheten til å sette opp en BF2 server, (32-64 spillere) så snart det kommer på markedet. Serveren skal jeg til å bygge nå, og har 3 forskjellige alternativer på CPU. AMD Sempron 2600 (1,6GHz) AMD 64 3000+ (2,0GHz) AMD Opteron 242 (1,6GHz) Prisen på systemene vil variere fra ca 2200-3500,- Har en del deler liggenede + noe demodeler jeg får billig. 64'en blir jo sterkere enn Sempron, men hva med Opteron? Er det noe å hente der, eller blir det veldig marginalt? Vil Sempron CPU'en klare jobben? Det blir definitivt billigst:) Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Sempron er ikke egnet til annet enn litt officeknaing og lette applikasjoner. Jeg ville ikke valgt å sette opp en bf-server med sempron-prosessor. Om du kjøper dual cpu hovedkort til opteronen, er nok det er godt valg om du ønsker å gjøre små grep for å kunne kjøre to instanser av bf2-serveren ved en senere anledning. Valget faller nok på amd64. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Hvis det ikke er andre tungtveiende grunner til å velge opteron framfor AMD64, så blir det nok sistnevnte. Dual HK faller ikke inn i budsjettet til denne boksen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå