Gå til innhold

Har en filmfil som er lagret i bin/cue...Gjøre hva


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en filmfil som av en eller annen grunn er lagret som bin-fil. Dette gjør at jeg ikke får til å spille den av.. :-( Hva må jeg gjøre for å få konvertert denne filen, evt. hva slags programvare er det som kjører slike filer? Er helt blank på dette, så jeg håper på raskt og positivt svar....

 

 

Mvh

 

P.S. Hva er fremgangsmåten for å kunne bruke en ISO-fil forresten??

Endret av Etaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid greit å være litt forsiktig å stille sånne spørsmål, men bra man er anonym her.. Bin/cue brukes vel i praksis kun av Torrent, et program som er tvilsomt i bruk, da det i Norge ikke er tillatt å distribuere opphavsrettiget materiale til andre, noe som er en forutsetning for å benytte Torrent.

Lenke til kommentar
Alltid greit å være litt forsiktig å stille sånne spørsmål, men bra man er anonym her.. Bin/cue brukes vel i praksis kun av Torrent, et program som er tvilsomt i bruk, da det i Norge ikke er tillatt å distribuere opphavsrettiget materiale til andre, noe som er en forutsetning for å benytte Torrent.

Hva er dette for slags sludder??

Lenke til kommentar
Alltid greit å være litt forsiktig å stille sånne spørsmål, men bra man er anonym her.. Bin/cue brukes vel i praksis kun av Torrent, et program som er tvilsomt i bruk, da det i Norge ikke er tillatt å distribuere opphavsrettiget materiale til andre, noe som er en forutsetning for å benytte Torrent.

Hva er dette for slags sludder??

Hehe, jeg tenkte det samme... Personlig lager jeg bin-filer av egne filmer (både kjøpefilmer og bokstavelig talt egne filmer) som jeg ripper til harddisken, slik at disse enkelt kan brennes ut på dvd-plater senere. Dessuten brukes vel dette formatet de fleste steder der man kan laste ned en eller annen form for "image" av et spill, program, eller en film, og dette begrenser seg på ingen måte til opphavsrettiget materiale, eller fasiliteter for deling av slikt.

 

Veldig off-topic, jeg vet det, men jeg er fryktelig lei av alle som roper "ulv ulv" hver gang noen stiller et uskyldig spørsmål om noe så allminnelig, og fullt lovlig, som cd-brenning, ripping av cd'er, brenning av iso, eller lignende. Akk... :(

Lenke til kommentar
photoguy  Skrevet 15/06/2005 : 10:43

  Alltid greit å være litt forsiktig å stille sånne spørsmål, men bra man er anonym her.. Bin/cue brukes vel i praksis kun av Torrent, et program som er tvilsomt i bruk, da det i Norge ikke er tillatt å distribuere opphavsrettiget materiale til andre, noe som er en forutsetning for å benytte Torrent.

Det finnes mange typer image-filer (.iso, .nrg, .ccd og så videre). Filformatet man bruker har ingenting å gjøre med hvorvidt innholdet er lovlig eller ikke.

Er ikke helt sikker på hva photoguy mener med Torrent. Hvis det er bittorrent han mener, så finnes det igjen flere bt-klienter: Azureus, bittornado osv. Hva man velger å formidle (laste opp/ned) gjennom bt-nettverket har igjen ingeting med et gitt filformat å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...