Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treigt nettverk på LAN

Anbefalte innlegg

Sitter her sammen med 4 andre og har et lite LAN.

Nettverket er satt opp slik: en Router med internett og to dataer koblet til. En hub koblet til routeren med de andre koblet til. problemet er bare at maks farten vi får på overføring her ligger rundt 500kb/s til 1mb/s. Noen som vet hva som kan være problemet, nettverket er 100mbit og alle har minst 100mbit kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig underfundig dette, virker jo som det er koplet riktig og alt er som det skal være.

:hmm:... Vet virkelig ikke jeg altså, noen?

Har du hatt LAN hjemme før hvor alt har vært som det skal da? Hvis ja, var samme maskinvare/routere osv. i bruk da?

/HWpain :shrug:.

EDIT: Har du en krysset tpkabel? I såfall, test fra ditt kort til en kamerats, og se om det funker da...

EDIT2: Krysset TP-kabel mente jeg såklart :blush: .

EDIT3 (:w00t:): Ja, vil tro feilen ligger der ja.

Endret av pain
Lenke til kommentar

Fant ut noe interesant, hvis jeg laster ned noe fra han som er koblet på routeren (der jeg er koblet til) får jeg 4mb/s, men fra de på huben så får jeg bare 1mb/s. Har ikke hatt LAN med så mange før, bare tre stykker og da fungerte det helt fint. Brukte samme utstyret.

EDIT: Alle har samme farten så det er ikke her feilen ligger, kan det ha noe med at kabelen fra huben til routeren ikke er krysset?

EDIT2: Det eneste er at det er litt vanskelig å finne en 15meter lang krysset tp kabel klokka 3 på natten... har du en jeg kan låne :p

EDIT3: edit er kos :p

Endret av kuroger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...