Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

rådgiver opplyste ikke om audition!

Anbefalte innlegg

Hey..

(Svar på denne her, nettopp skjedd )

Jeg er 15 (snart 16) år gammel, bor i tromsø.

Musikk-linjen er det eneste jeg vil gå, jeg føler at musikk er det eneste som jeg VIL holde på med i fremmtiden!

Saken er den:

Her om dagen fikk jeg vite at noen av mine musikk kompisser at de skulle på audition på "kongsbakken musikk-linje". (tromsø)

jeg bare "hva?", De hadde trosset det rådgiveren sa og sendt med et skjema der det sto at de ville ha audition.

Det hadde IKKE rådgiveren gitt beskjed om eller snakket om! (han fortalte ikke oss at vi skulle skrive noe der eller legge ved noen vedlegg)

Er det ikke "RÅDGIVERENS" oppgave å informere?

Problemet er bare at jeg ikke har 5.2 i snitt som det kreves for å komme inn. Men jeg føler at jeg har nokk skills innen musikk at jeg ville kommet inn på audition!

Det er da Rådgiverens jobb å gi meg beskjed om ALT som har med søkning å gjøre! Han har ikke gjort jobben sin i dette tillfellet!

Det verste er at jeg gikk for å prate med han om dette idag, Da jeg bynte å heve stemmen litt/bli mer alvorlig begynte han å flire av meg :ohmy:

Jeg så rart på han, han flirte mer og brydde seg ikke om hva jeg sa!

Så sa han rett opp i trynet mitt at jeg IKKE kom til å komme inn! fordi jeg hadde så dårlige karakterer :cry:

WTF?!

Hva syns dere jeg skal gjøre? (det er 100% sikkert at jeg ikke kommer inn nå!)

Snitt: 4

Endret av metaldestiny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

1. Skift topic.

2. Er det slik på musikklinja i Tromsø at halvparten kommer inn på grunnlag av talent og resten på grunnlag av karakterer? Jeg har generelt følelsen av at det er enkelt å "grine seg til" skoleplasser man egentlig ikke har gode nok karakterer for - så hvis du maser nok er det kanskje håp. Har du ringt til skolen, om ikke annet for å høre om du kan få en utsatt audition?

Forresten tror jeg du bare kan glemme å få gjort noe med rådgiveren. Generell udugelighet er dessverre ikke en uvanlig egenskap i det yrket. :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
hvilke karaktersnitt har du? du kan ikke forvente å komme inn hvis du har 3.2 i snitt, hvis du forstår hva jeg mener.  da hjelper det ikke uansett hvor god du er musikalsk. da er du enkelt og greit for dum, eller for giddalaus.

Nja, disse ordningene varierer fra skole til skole og fra linje til linje. Se f.eks. i Oslo; der tas 50% av søkerne til balletlinjen inn utelukkende på grunnlag av ferdigheter, mens på de fleste andre linjene tas 50% av elevene inn på grunnlag av resultatet på ferdighetsprøven i kombinasjon med karakterer fra grunnskolen. (Snakker da typisk om musikk, dans og drama.)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
2. Er det slik på musikklinja i Tromsø at halvparten kommer inn på grunnlag av talent og resten på grunnlag av karakterer? Jeg har generelt følelsen av at det er enkelt å "grine seg til" skoleplasser man egentlig ikke har gode nok karakterer for - så hvis du maser nok er det kanskje håp. Har du ringt til skolen, om ikke annet for å høre om du kan få en utsatt audition?

Jeg er vennen til metaldestiny(og klassekamerat, bandkamerat osv.), og vi har ringt til skolen, der fikk vi beskjed om at det ikke var noe som helst vi kunne gjøre. Auditionen har vært og det er nå fullt ettersom jeg har forstått. Etter det jeg har lest og fått vite, så kommer det ikke mer enn 7 stk. inn etter audition, og ikke på karakterer, på denne skolen iallefall.

Og for å gjøre det litt klarere, på søkedagen, så fikk vi beskjed om og IKKE skrive noen annet enn skolene vi søkte på, og vi fikk ikke beskjed om noe som helst om den auditionen, eller nårtid den var. Vi fikk da vite dette i går av to som visste det fra før av, og det var for seint til og gjøre noe med det.

Som metaldestiny sa, så er det jo rådgivers oppgave og opplyse oss om slike ting, noe han ikke hadde gjort, til de som var der, eller til de som var borte fra orienteringen. Når vi konfronterte han med dette kom han på med latterlige bortforklaringer, f.eks. at det kun var elevens oppgave og spørre han om slike ting og spørre han om det var noe nytt på fronten(helt sykt spør du meg) og på toppen av det hele begynte han og le av oss siden vi ikke visste dette!

:mad:

Lenke til kommentar

Føler med dere,jeg blei selv rundtlurt av min rådgiver back in the days.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta ett år allmenn for å få noen ekstra poeng,dermed kunne jeg kommer inn på media&kommunikasjon som jeg ville. Etter ett halvt år på allmenn sier rådgiveren på den VDG skolen jeg gikk på at det ikke stemmer,dermed var ett år bortkasta for min del.

Jeg sendt inn en klage på rådgiveren,kommer sikkert ikke til å hjelpe,men det er verdt det.

kjenner jeg blir sinna når jeg sitter å leser dette,det er tross alt fremtiden til unge mennesker vi snakker om her,så er rådgiverne helt blåst.

Lenke til kommentar

Det er en litt uvanlig situasjon det der. Du kan ikke forvente at rådgiveren din kjenner til opptaksprøver o.l. på enhver skole, men han skulle ha sagt til dere at dere at dere burde ha tatt kontakt med skolen hvis det var spesielle inntaksmetoder (og han burde ha visst at det var audition). Så det er delvis hans feil.

...men det er helt fullstendig hans feil når EskildO presiserer at rådgiveren ba dere om å ikke sende med et ekstraskjema som (slik jeg forstår det) var nødvendig i deres tilfelle.

Oppførselen hans er også ganske "uprofesjonell" når han ler og ignorerer dere. Send en klage på ham, og det snarest. Dere kan jo ta et friår, men jeg skjønner at dette ikke er noe dere vil, og dessuten er det jo ikke sikkert at dere kommer inn neste år heller. Det hadde, som sagt, ikke vært sikkert at dere kom inn på audition heller, og det er dette som gjør situasjonen så kinkig.

Mitt råd: Snakk med noen kommunepolitikere e.l. og send en velskrevet klage på gubben så snart som mulig.

Lenke til kommentar

Han kjente til alt som hadde med disse søknadene og tidspunktene og gjøre. Han bare informerte ikke om det, og når vi konfronterte han med det, så ga han bare en god lang faen og prøvde og legge skylda på oss.

Trådstarter er ikke hjemme enda, derfor er han "uaktiv". Han kommer nok i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

Nei, ikke når vi mest sannsynlig ikke har høyt nok snitt til å komme inn på bare karakterer. Derfor måtte vi ha en audition. Og for og kunne gjøre det, så må det jo være ledige plasser på musikk, noe det mest sannsynlig ikke kommer til og bli pga. så mange søkere.

Så vi står midt i sjitn for å si det på godt norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...