Gå til innhold

Skjermkort forskjell

Anbefalte innlegg

Halla

Jeg har bestemt meg at jeg skal kjøpe meg et nytt grafikkort. Jeg er også enig med meg selv at jeg skal ha et GeForce Ti4200 med 128MB minne på.

Problem:

Hvilket merke skal jeg kjøpe?

Jeg står mellom Gainward, MSI og Asus.

Det kortet jeg har nå er Gainward (tror jeg...CardExpert i alle fall). Jeg er fornøyd med Gainward. Men det kortet er dyrere enn de andre.

Hovedkortet mitt er Asus. Kanskje jeg da burde kjøpe Asus grafikkort? Men det er så billig i forhold til de andre kortene.

Eller skal jeg kjøpe MSI? De har jeg egentlig ikke hørt så mye om.

/theHollow

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ikke ha valgt MSI. Grunnen er at de har de mest bråkete viftene i skjermkortverden akkurat nå..

Vil nok overdøve alt annet i maskinen hvis du har en lite eller middels bråkete maskin.

Men Gainward og ASUS skal visst være skikkelige saker :smile:

Et annet kort jeg har lest masse positivt om er Abit Siluro GF4 Ti4200..

Du får bare lese mer om disse korta og finne ut hva du har mest bruk for, Gainward er jo det eneste av disse som også her TV-inngang, og ASUS er det eneste som har Temperaturmåler etter hva jeg har lest..

Og Abit er det kortet med mest stillegående god kjøling

Lykke til med ditt valg uansett!

Lenke til kommentar

Hva med Aopen sitt Ti4200? http://www.psdata.no skal så vidt jeg vet få det inn idag... De burde da forhåpentligvis få det inn om noen dager ihvertfall.

Har lest en relativt positiv test av det for noen dager siden, men husker desverre ikke hvor. Aopen er uansett kjent for kvalitet på sine produkter. Regner med å kjøpe kortet selv...

Andy

Lenke til kommentar

finnes det abit siluro ti4200 kort med 128MB minne?

trodde det bare var 64 på dem..

Uansett er dette kortet nesten umulig å få tak i, og det kommer vel nye kort fra abit uten merkelappen 'siluro'. om dette er same type vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...