Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har valgt bort det DFI Lanparty NF4 SLI-DR hehe....valgte dette DFI kortet fordi DU anbefalte det Asus A8N SLI Premium virker lovende. Har ikke lest noen tester enda men skal gjøre det nå. Beklager om jeg gjorde det. Dette går jeg for Fint om du sier fra om du skulle komme over tester. Dog har jeg en kompis som har dette og derfra er det bare gurglelyder når vi snakker om det Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 hdd 1 hw ja pluss at det er en del ting her som lager mye støy. Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 okey....da begynner vi å snakke her. Nå begynner pcen å komme mer og mer på plass. Kabinett: Antec P180 til 1214 kroner PSU: Hovedkort: ASUS A8N-SLI Premium til 1774 kroner Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM til 2150 kroner Kjøling: Minne: 2048mb Twinmos PC3200 til 1929 kroner Skjermkort:PowerColor Radeon Bravo X700 til 1299 kroner Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB til 1050 kroner DVD brenner: CD brenner: 2 x 19" LCD: Foreløpig sum: 8117 Så nå mangler jeg bare de siste delene. Og nå håper jeg det kommer frem noen smarte forslag!!! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Da gir jeg deg svar på DVD brennern. Du trenger bare en slik Optisk enhet. Mange har liten peil hva man snakker om når noen sier optisk enhet. Det her ikke noe med briller å gjøre, men det er rett og slett din DVD/CD rom eller CD/DVD-brenner. Ordet optisk kommer blandt annet av at de bruker laser og linser. Alle maskiner i dag må ha en DVD/CD leser slik at du kan installere programvare og annet dill du måtte finne på å ha på din maskin. De fleste i dag kjøper seg en DVD-brenner som både leser fra og skriver til DVD- og CD-plater. Da en DVD-brenner har en lav pris er det utelukket for oss å bare kjøpe noe dårligere. Og igjen finnes det et utall å velge mellom. Dessverre er også dette et undervurdert medium, som det finnes svært lite tester av på ulike nettsider. Mange har ulike krav, alt fra støynivå til at den skal ha rask brennetid og god brennekvalitet. Vi søkte faktisk etter erfaring på forumet når det her skulle velges. Brukeren OC-freak har en svært bra tråd gående her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=416960 Og for interesserte har brukeren Omy lagd en tråd om emnet her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=417022 Undertegnede har testet en rekke brennere og har selv NEC ND-3520 som jeg er svært fornøyd med. Denne var en god brenner for et halvt år siden, men som med alt annet i denne bransjen så dukker det raskt opp enda bedre og enda billigere. Vårt valg ble en Benq DW1640 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31430 Grunnen til valget var at den er rimelig og gir kanskje mest ”bang for the bucks” for øyeblikket. Den er kanskje noe av det beste til å lese ripete/møkkete plater, og alle vet jo viktigheten av dette da det er fort gjort å ripe opp favoritt CD’n sin. Dessuten gir den meget bra kvalitet på de platene du måtte ønske å svi ut og brenner også i dual layer. Brukeren gammelost har laget en test av den her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427922 Floppy eller diskettstasjon har vi valgt å kutte ut i vårt oppsett, men du står fritt til å ha det med i ditt eget oppsett. Her er det egentlig hipp som happ hva du velger, for om du velger dette er det vel kun for å lage deg bootdiskett eller annet du måtte ha bruk for. Allikevel ser ikke vi helt behovet for en slik lenger. Støynivå på DVD-rommen. Vi har ikke lagt stor vekt på å ha lyddempet DVD-rom. De gangene den er i bruk, så er sannsynligheten for at den blir overdøvet av lyd fra dine høytalere rimelig stor. Dessuten bråker det ikke spesielt mye med en plate i når du spiller. Finner du allikevel denne støyen irriterende anbefaler vi at du heller installerer en NO-CD crack på spillet du spiller. www.gamecopyworld.com har masse slike som dekker også de nyeste spillene. For deg som må ha stillhet under film, må vi nevne en smart funksjon som finnes i Nero 6.0. Ikke bare er dette et bra brenneprogram, men man kan også justere hastigheten på DVD-brenneren med programmet. Dermed kan man få få et langt lavere støynivå. Kan jo gi meg i kast med en skikkelig fight på LCD fronten om du ønsker det og Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Sikker på det skjermkortet ? Har det passiv kjøler og dual DVI ? Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 og er det PCIe? ja jeg er sikker, Ja det har passiv kjøling, ja det er pci express og ja det har Dual DVI hmmmm....4 x ja = ja? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ok, mangler du kun skjermen(e) da? Tror du får mer sprut i fargene med et 6600 kort fra Nivida (men igjen noe jeg TROR) Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har lest at BTX-formfaktoren skal ta over for den gamle ATX-formfaktoren på hovedkort. Plasseringene er gjort om slik at kortene blir så store og denne omflytningen skal visstnok være bra for å minske støynivået også. Derfor kan gjerne BTX være et alternativ? Foreløpig er det kun intel som har kort ute tror jeg eller det er kun kort som støtter intel pga. de utviklet det eller noe sånt. Leste at du vil gå for AMD. Ville bare gjøre oppmerksom på den nye standarden i disse dager det skjer endel på hardwarefronten med tanke på nye standarder. Lenke til kommentar
Robius88 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 2 stk hw tror det ska vere ein bra skjerm til den prisen Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ok, mangler du kun skjermen(e) da? Tror du får mer sprut i fargene med et 6600 kort fra Nivida (men igjen noe jeg TROR) har vel enda ikke blitt helt overbevist hvilken PSU jeg bør/skal ha. Kjøling til CPU er vel heller ikke helt avklart. Og skjermene tror jeg faktisk jeg ender opp med Dell 1905FP Kan godt gå for den BenQ DVD brenneren, og jeg vil ha en CD brenner slik at jeg kan kopiere cder raskere. Er det noen vifter som jeg bør kjøpe og i så tilfelle hvilke? Det skjermkortet jeg har funnet er vel det eneste VI har funnet som er passivt kjølet og har 2 x DVI....stemmer ikke det? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hørte om BTX standarden for 2 år siden. Tviler på at den kommer noe særlig før om noen år. Men dette er mine tanker da. Hadde jo et Lian Li kab som var klargjort for BTX, dog ser vi ta kabprodusentene ikke bryr seg noe særlig om denne standarden My 2 cents. MInner om at ikke alt jeg sier nødvendigvis må være 100% korrekt Lenke til kommentar
M-WaWe Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 tror det ska vere ein bra skjerm til den prisen ja og nei! Det er veldig bregrenset med muligheter med den skjermen. Kan ikke justeres opp eller ned Kan ikke justeres til venstre eller høyre Kan ikke vri skjermen på høykant Har lest litt tester på den og den blir derfor ikke vurdert. Dell sin 1905FP har alle disse mulighetene + den kommer bra ut i test. Litt dyrere er de men du snakker hundrelapper, som jeg igjen sparer inn siden Dell tilbyr gratis frakt på alle skjermer. Så de er så og si helt like i pris. Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 skulle bare neve det DELL liker tydligvis at man ikke at man fikkler med maskina så drivere osv. er ikke komplative eller vansklig og få passe med mestemte OS Linux WIN2003/XP porter som for eks. AGP er fjernet hvis du ikke ønsker og betale litt ekstra for og beholde denne. DELL sin service er litt under midels god. snakker du med en person få med deg navnet hans/hennes for og kommet tilbake til den personen etter og ha blitt satt over enn 8 ganger!!!!! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 jeg hadde ikke prøvd å presse to optiske enheter inn med mindre du MÅ. Som du sikkert har fått med deg prøver jeg å presse MINST mulig inn pga luftgjennomgangen Dell var bra valg. Dog vet du jo at jeg mener 20" er minstekravet. Dog blir vi visjonærer ofte oversett og vil blir lett en hoggestabbe når vi i ettertid påpeker at vi sa fra i tide Vifte Hmm, en 120 mm modda inni kabet er jo å vurdere. Men du MÅ ha viftestyring på monsteret her CPU: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3669 Med en 120 mm vifte oppå. Dette fikser ihvertfall netshop om du syter og klager litt Skal du kjøle ned hardiskene hadde jo JimL en bra løsning Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 hvorfor ikke bare kjøpe et radeon x850xt, siden det duger til det meste. høh. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Skal du kjøle ned hardiskene hadde jo JimL en bra løsning Også følger det med sånne geniale gummi-dingser som fjerner vibrasjon fra HDD'n (støy). Noe som man så absolutt liker! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Nice JimL Skal ha en slik til min ene hd selv jeg .D Trådstarter - er vi snart i mål? Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 hei igjen, Etter å ha lest mange gode innlegg her så må jeg fremdeles si at jeg ønsker det enkelt og greit denne gang. Og det heller mest mot Dell fremdeles. Siden jeg er totalt "blank" på vannkjøling så får jeg følelsen av å være førstegangs kjøper av ny pc. Og hvis jeg hadde brukt vannkjøling så har jeg ikke råd til å kjøpe ny pc og oppleve at støyen er for høy denne gangen også. Er litt lei av å selge pcer med tap! Og grunnen til at jeg fremdeles heller mot Dell er at da slipper jeg å tenke på byggingen og deler. Den kommer rett og slett ferdig levert på døren. Bare trykk på power knappen og kjør igang innstallasjonen. Er det noen her som har Dell Dimension 8400 som kan fortelle om sine erfaringer? Jeg er .........eh.........litt usikker på hva jeg skal gjøre!!! Vet bare at jeg har lyst til å ha en pc som er MEGET STILLE som jeg kan være fornøyd med og ikke minst kona! Og som jeg slipper å stresse med......har rett og slett ikke lyst til å bygge pc selv, er egentlig så lei av stripsing av ledninger, kabler dit og kabler hit.....aaargh Liker ikke valget ditt og gå for dell. Greit nok at alt er ferdig satt sammen, men du får nok ikke helt den samme ytelsen. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 ? Det har vel kommet fram tydelig nok at ulike webshopper bygger for deg. Eller quoter du bare for å lure oss andre med en mystisk quote og et difust svar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå