Gå til innhold

Vil ha en ny MEGET STILLE pc, og vurderer Dell!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for link Osse.

Det var det med prisen da. Den CPuen jeg har plukka ut er liksom kremen for AMD gutta. Tror den blir en milepæle på lik linje med xp 2500 (socket a) var en gang i tiden...

Hmm skal tenke og følge med på markedet når jeg dundrer ut .)

Lenke til kommentar

Sorry Øyvind, så ikke at det var OCZ value series du hadde valgt, trodde det var platinum saken du linket opp forut, trekker tilbake kommentaren om RAM.

Jaja, da må jeg vel smekke opp en handleliste jeg også. Denne er basert på komplett, og gir dermed et annet alternativ (selv om filiosofien nok er ganske lik):

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Varenr.: 304045

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1250 1250

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Varenr.: 118498

Lagerstatus: 500+ stk på lager 899 899

MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2 -Demo

Varenr.: 307689

Lagerstatus: 4 stk på lager 1350 1350

Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI-E,"Ultra/1960PCX TV-DVI GS"-Demo1

Varenr.: 306256

Lagerstatus: 5 stk på lager 1250 1250

Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail inkl. sort og hvit front

Varenr.: 303701

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 995 995

Zalman ChipsetKjøler

Varenr.: 303858

Lagerstatus: 34 stk på lager 89 89

Zalman Passiv Heatpipe VGA-Kjøler

Varenr.: 306458

Lagerstatus: 42 stk på lager 295 295

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Varenr.: 307912

Lagerstatus: 500+ stk på lager 850 850

AC Ryan Tanky noiseless HDD Kjøler HDD kjøler og lyddemper 5 1/4

Varenr.: 301685

Lagerstatus: 24 stk på lager 595 595

Thermaltake Soprano Sølv m/vindu Aluminium (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 306824

Lagerstatus: 38 stk på lager 795 795

Thermaltake Purepower Fanless strømfor syning ATX 350W svart (0db)

Varenr.: 301973

Lagerstatus: 18 stk på lager 1249 1249

1249 1249

Swiftech MCX6400-V CPU-Kjøler Socket 754/939/940 (uten vifte)

Varenr.: 301815

Lagerstatus: 9 stk på lager 495 495

PAPST Vifte 120x120x25mm (16,5db)

Varenr.: 304279

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 2036 stk 2005-06-26 159 318

Totalt: 10430,-

Aner ikke hvilke kabinett du liker, men jeg synes Thermaltake sitt er dritfint, og vindu bør et slikt vidunder ha. Selv er jeg åttitalls nostalgiker og har et XaserIII kabinett med neon og plass for E-ATX HK. Kanskje du ville foretrekke et lydisolert i stedet?

Aner ikke noe om den HDD kjølern, men det kan da ikke bli værre av det. Mulig du bør ha med vifte til Zalman kjøleren, den koster en ca. hundrings, og kan enkelt ettermonteres, virker ikke som komplett har den, men det har microplex.

Jeg har med vilje spekket ned CPU og minne, de kan du dra opp til det du evt. vil betale. Personlig kjøper jeg alltid rimelig CPU, men bytter destod oftere.

Lenke til kommentar

offtopic:

Ser du på den testen hvor de benytter begge kjerne, så skjønner du at selv en intel dual core 3,2 ghz, vil slå en FX55 på spill som kan benytte begge kjernene, Og slike spill vil nok komme raskt, skal ikke se bort fra det også fordi intel vil være en pådriver for slikt, da deres billige dobbelkjærner kan slå amds high end enkelkjerner. Så jeg tror at det jobbes temelig hard i kulissene å gjøre de nyeste spillen kompatibel med dual core.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

tja, jeg har ikke hørt noen rykter om at fear, stalker og BF2 er kompatible med dual core...

Jeg har ennå ikke spilt HL2, så jeg har mange timer foran meg med lek og morro :D

Men jeg skal følge godt med på det som skjer på den fronten.

Mulig det blir en x2, og kanskje også et 7800gtx/ x900xt kort til høsten :)

Dog må hver krone vurderes

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
offtopic:

Ser du på den testen hvor de benytter begge kjerne, så skjønner du at selv en intel dual core 3,2 ghz, vil slå en FX55 på spill som kan benytte begge kjernene, Og slike spill vil nok komme raskt, skal ikke se bort fra det også fordi intel vil være en pådriver for slikt, da deres billige dobbelkjærner kan slå amds high end enkelkjerner. Så jeg tror at det jobbes temelig hard i kulissene å gjøre de nyeste spillen kompatibel med dual core.

Kan godt hende du får rett i det, men hva har det med Intel/AMD å gjøre, du får da essensielt FX55 som dual core fra AMD også, og den kan du da smekke rett ned i hovedkortet jeg satte opp.

Lenke til kommentar

Skikkelig OT:

Ligger å smiler og ler, fordi jeg syns selv det er drit vanskelig å finne den perfekte PC. Alt skal liksom passe.

Så går man gjennom faser:

1) Ønske fase

2) (falsk) behovsfase

3) Valg fase

4) Ikke kjøpe fase fordi man er i tvil

Trådstarter ønsket litt hjelp og er vel nå mer i tvil enn noen gang :)

He he he

Lenke til kommentar

Glemte: Et lite poeng med MSI kortet jeg satte opp er at det har meget bra integrert lyd (jeg har faktisk dette kortet selv, liker å foreslå ting jeg velger selv...), dvs. du trenger ikke ekstra lydkort -> kaldere kabinett og mindre strømkrav til PSU.

Satte faktisk opp min egen brenner også, drit lei dårlige brennere. Min egen CPU også når jeg nå først er i gang.

Lenke til kommentar
Trådstarter ønsket litt hjelp og er vel nå mer i tvil enn noen gang :)

I Tvil?

Nå er jeg kommet til det punktet at jeg stirrer rett i veggen med vann i øyene og vet hverken fram eller tilbake.

Det er det som er den store utfordringen her på forumet.

Du får veldig mange gode råd og så begynner du å sikte deg inn mot bestemte deler og så kommer det plutselig 5 inspill fra alle kanter med "enda" bedre råd på mulige deler.

Er det noe som helst vi er enig om?

Kan ikke se noe annet enn kanskje minne....der tror jeg de fleste er enig.

Ellers er det vel heller lite!

Men har noen invendinger mot Dell sine 19" LCD skjermer 1905FP?

Lenke til kommentar

Tvilen i dette tillfellet vil kun være om en vil grave lengre ned i lommeboka, da vil en måtte pønske mye , hehe.

Kan selv bare utale meg om AC sine vifter å kjøleløsninger. (slik som jeg argumenterer for de burde AC betale meg provisjon)

Men med vifteløs psu

vifteløst skjermkort

vifteløst hovedkort.

og ac sine kabinett og cpu vifter , ja da skal han ikke spurven fise høyt for ho mor står i døre og spør hva det er for bråk her.

kan godt være at det finnes ytelige mer stillegående vifter en AC, men etter år og nesten en kasse full av vifter av ymse slag inkludert papst 16 DB og papst 12 db , jeg har ikke funnet noe mer støysvakt.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke kjøpt de dell skjermene.

Har du sett tester av de?

http://www.hardware.no/artikkel/13395/6

Men du vet jo hvorfor ikke jeg hadde gjort det ;)

Dette skriver Dag som sluttkommentar:

Vi gjør derfor honnør til Dell for innsatsen og overrekker prisen for best i sin klasse

Nei jeg skjønner at du liker den andre 20" skjermen som du nevnte.

Men denne får god kritikk og koster lite (3362 kroner pr stk.)

Lenke til kommentar
Tvilen i dette tillfellet vil kun være om en vil grave lengre ned i lommeboka, da vil en måtte pønske mye , hehe.

Kan selv bare utale meg om AC sine vifter å kjøleløsninger. (slik som jeg argumenterer for de burde AC betale meg provisjon)

Men med vifteløs psu

vifteløst skjermkort

vifteløst hovedkort.

og ac sine kabinett og cpu vifter , ja da skal han ikke spurven fise høyt for ho mor står i døre og spør hva det er for bråk her.

kan godt være at det finnes ytelige mer stillegående vifter en AC, men etter år og nesten en kasse full av vifter av ymse slag inkludert papst 16 DB og papst 12 db , jeg har ikke funnet noe mer støysvakt.

støttes

Pass på at kabinettet er stort og bruker 120 mm vifter da :D

Og gi oss tilbakemelding for hva du gikk for (om du kjøper)

Lenke til kommentar

Det er så store bevegelser på prisene på LCD at jeg sitter pt. med en 19" CRT hjemme, på gjerdet med andre ord (solgte nylig den flatskjermen jeg hadde). Nå skal det også sies at jeg hele dagen har 2x23" LCD å stirre inn i (HP skjermen jeg nevnte). Jeg venter på at 24" eller større skal bli billig nok.

Dell skjermene er et knall kjøp, for mine øyne lager Dell meget gode skjermer. Prisen er jo også ekstremt hyggelig. Kjøp dem!

EDIT: Papst viftene jeg satte opp var ikke veldig gjennomtenkte, ta gjerne imot råd fra andre der.

Endret av Del
Lenke til kommentar

AC Ryan Tanky noiseless HDD Kjøler HDD kjøler og lyddemper 5 1/4

som Del nevner skal bestilles, hører en liten knatring når seagaten eller hitachien jobber, så jeg må prøve den kjøleren. Selv vet jeg at samsung blir min neste disk. Bygger en del maskiner og samsungen har imponert meg i forhold til seagate 200 gb sata.

Og når det gjelder skjermer så skal du bare sgjøre som herr dale sier :).

Øivind vilken 19" til kr <3500 er best, selv anbefalte jeg etter hws anbefalning :blush:

Benq 937

Lenke til kommentar

Hei. Sitter selv på en Dell Dimension 8400, og tenkte å komme med et par kommentarer angående den:

CPU og PSU kjøles av en heatpipe/ gedigen vifteløsning som er ekstremt støysvak.

Har selv et X800XT skjermkort, som lager en del lyd i 3d modus (når jeg spiller spill) definitivt den mest støyende komponenten, men hvis man kjøper et litt mer beskljedent skjermkort slipper man det problemet.

Å sette inn 3 harddisker i et slikt standard DELL kabinett byr imidlertid på problemer, så derfor et dette kasnskje ikke valget for deg.

Er i alle fall meget fornøyd med min 8400, den er definitivt min mest støysvake maskin, kan anbefalles hvis den oppfyller dine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...