Lidskjalv Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hva har dere? En Unix/Linux maskin pluss en Win maskin, eller flere harddisker hver med et annert OS på eller kun LUnix og ingenting annet? Min konfig: En Laptop på XP En Desktop med to HDD, cable select. En disk med Suse (for tiden), og en disk med en XP til. Endret 3. november 2007 av Lidskjalv Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Linux på alt En bærbar og en stasjonær (har mer eller mindre stått ubrukt en god stund). Endret 14. juni 2005 av olear Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Neh, 3 partisjoner med Linux, Linux på serveren og 2 partisjoner med Linux på laptopen. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 For øyeblikket har jeg to harddisker i maskinen, en på 80 GB og en på 200 GB. Sistnevnte kan kun brukes fra Linux siden alt ligger på LVM. Den inneholder alt jeg bruker daglig og alt jeg har av filmer, tv-serier og musikk. På den andre disken ligger det diverse partisjoner som bl.a inneholder en installasjon av Windows (som utelukkende brukes på lan) og diverse annet rot. Før jeg fikk den store disken så hadde jeg to på 80 GB. Da delte Windows og Linux på den ene, så hadde jeg rot på den andre. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Laptop: Arch Linux Server: Arch Linux Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Workstation - Gentoo/Windows XP. Bruker Windows til Photoshop og LITT spill.. Laptop - Gentoo Server(Filserver/LAMP/Alt mulig rør) - Gentoo Router - Slackware Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Desktop: Ubuntu/Windows (til *litt* spilling) Mac-bærbare: Mac OS 7-8 (vurderer å installere Debian på en av dem) Hadde en gammel boks jeg brukte til server som kjørte Slackware, men hovedkortet røk. :/ Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Desktop: Windows\Fedora core 3 Router: FreeBSD Lenke til kommentar
blablabla21 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Desktop: XP 36Gb og (for øyeblikket da jeg tester litt forskjellige distroer) Xandros 150Gb... Windows partisjonen blir bare mindre og mindre Endret 15. juni 2005 av blablabla21 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Dualboot med win2000 og Debian. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Desktop: Slackware 10.1 og Windows XP Pro i dual-boot (Windows er maks boota 5 gonger i løpet av eit halv år). Har ein 120 GB harddisk, der 10 GB er til Windows og resten til Slack. Har også Windows XP Pro i VMware for MP3-spelaren min... Server: Slackware 10.0 Server: Debian Sarge Lenke til kommentar
blablabla21 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Desktop: Slackware 10.1 og Windows XP Pro i dual-boot (Windows er maks boota 5 gonger i løpet av eit halv år). Har ein 120 GB harddisk, der 10 GB er til Windows og resten til Slack. Har også Windows XP Pro i VMware for MP3-spelaren min... Server: Slackware 10.0 Server: Debian Sarge Hva er VMware? Hørtes ut som et program som opner windows i en Linux distro. Noen programer som får til dette? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Desktop: Slackware 10.1 og Windows XP Pro i dual-boot (Windows er maks boota 5 gonger i løpet av eit halv år). Har ein 120 GB harddisk, der 10 GB er til Windows og resten til Slack. Har også Windows XP Pro i VMware for MP3-spelaren min... Server: Slackware 10.0 Server: Debian Sarge Hva er VMware? Hørtes ut som et program som opner windows i en Linux distro. Noen programer som får til dette? Screenshot av VMware Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hva er VMware? Hørtes ut som et program som opner windows i en Linux distro. Noen programer som får til dette? VMWare er en virtualizer, dvs. et program som lar deg kjøre et operativsystem ved siden av det vanlige som kjører direkte på hardwaren, i motsetning til emulatorer, som QEmu, som emulerer en nesten full datamaskin og er dermed saktere. http://en.wikipedia.org/wiki/VMWare http://en.wikipedia.org/wiki/Emulator http://en.wikipedia.org/wiki/Qemu Det finnes noen få frie virtualizere, den raskeste og mest ferdige av disse er Xen. Xen kan ikke så vidt jeg vet kjøre Windows, noe VMWare kan. Lenke til kommentar
MrMinit Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Laptop: OSX 10.4 Tiger Desktop: Windows XP Professional / Ubuntu 5.04 Hoary (med ødelagt xorg.conf) Server: Debian 3.1 stable Lenke til kommentar
escariot Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Stasjonær med dualboot Ubuntu og Windows XP. 160GB (80 / og 80 Home) -> Ubuntu + 37 GB til WindowsXP (dessverre på en Raptordisk, men jeg orker ikke avinstaller - reinstallere) og 200GB NTFS formatert lagringsplass (som jeg ikke har orket å endre på enda) dessuten får jeg tilgang til den fra Ubuntu (om ikke skrivetilgang).. Mål -> 130 + 37 + 200 til Ubuntu, og 30 til Windows. Må isåfall lære meg å brenne .img filer uten .ccd filene først. F**n ta clone cd og fingernemme venner som bare "slettet" for å få oversikt! arg.. DVDshrink er fint, men bør vel kanskje lære meg dvdrip? Bærbar med Windows XP, siden min far var nødt til å låne den grunnet oppstart av ny bedrift. + Commodore i486sx 25mHz m/ Dos 6.2 og Win 3.11 (som tro det eller ei fortsatt funker) som jeg spiller gamle spill på! juhu!!!! Det værste er at den maskinen ikke er så "gammel". Kun 11 år senere sitter jeg på en AMD64 3200+ hehe.. -Escariot Endret 15. juni 2005 av escariot Lenke til kommentar
blablabla21 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Betyr det at jeg kan kjøre Windows spill i fullskjerm i VMware (eller tilsvarende) fra en Linux distro? Mye lettere det enn å fikle med wine/cadega. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Betyr det at jeg kan kjøre Windows spill i fullskjerm i VMware (eller tilsvarende) fra en Linux distro? Mye lettere det enn å fikle med wine/cadega. Nei, VMware klarar ikkje så tunge oppgåver. Du må ha ganske kraftig HW for å i det heile teke få ein brukbart fungerande Windows-installasjon i VMware. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hva er VMware? Hørtes ut som et program som opner windows i en Linux distro. Noen programer som får til dette? VMWare er en virtualizer, dvs. et program som lar deg kjøre et operativsystem ved siden av det vanlige som kjører direkte på hardwaren, i motsetning til emulatorer, som QEmu, som emulerer en nesten full datamaskin og er dermed saktere. http://en.wikipedia.org/wiki/VMWare http://en.wikipedia.org/wiki/Emulator http://en.wikipedia.org/wiki/Qemu Det finnes noen få frie virtualizere, den raskeste og mest ferdige av disse er Xen. Xen kan ikke så vidt jeg vet kjøre Windows, noe VMWare kan. Xen er noe ganske annet enn WMware - det krever at os'et er spesial-kompilert for den. Minner mao. mer om CPU-partisjonerings-teknikkene AIX etc har på powerPC, bare på x86_32. Qemu og VMware er mer sammenlignbare - de gjør omtrent det samme. Største forskjellen er vel at VMware har en GUI, og at qemu kan kjøre 100% i user-mode. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har en mac da, men på serveren, og evnt. kommende servere vil jeg alltid kjøre GNU/Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå