Gå til innhold

HVA er det med Ubuntu?

Anbefalte innlegg

5 grunner til at jeg foretrekker Ubuntu:

- Rask installasjon som stort sett oppdager og konfigurerer all HW.

- Veldig stabil og rask, ihvertfall på mine maskiner.

- Ganske bleeding edge software, enda den er basert på konservative Debian

- Apt-Get og Synaptic, enkelt og masser av kilder

- Det følger med akkurat nok software, den er ikke overfylt av alternativer alla Mandriva/Suse.

Ja! JA! :D

Og Ubuntu er *sexy*. Ooh. Det fungerer berre; og det er *veldig* flott satt opp, det er

ikkje berre nybyrjarvenleg (som eg ikkje bryr meg om til mine eigne maskinar) men òg

brukarvenleg! Det er oversiktlig og flott.

Ubuntu er simpelthen endeleg ein god Linuxdistro; difor får han så mykje omdøme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bleeding edge var vel å ta i. Firefox 1.0.2 og kernel 2.6.10 f.eks ;). Men synes ikke "bleedning edge" slik som Fedora er noe positivt egentlig, hvor man laster ned oppdateringer i hytt og pine.

Firefox 1.0.2 er jo patchet da, men du har jo rett i at Ubuntu ikke er bleeding-edge. Liker den policyen deres om at de bare slipper sikkerhetsoppdateringer til stable-versjoner av Ubuntu.

Lenke til kommentar

ble ikke omponert over ubuntu, er selv ganske noob når det gjelder linux men dette var altfor enkelt! syns det var en ganske "basic" ditro. minte meg litt om corel linux :thumbdown: på en måte.... holder meg til mandriva eller fedora (the all time greatest!) =)

Lenke til kommentar
ble ikke omponert over ubuntu, er selv ganske noob når det gjelder linux men dette var altfor enkelt! syns det var en ganske "basic" ditro. minte meg litt om corel linux :thumbdown: på en måte.... holder meg til mandriva eller fedora (the all time greatest!) =)

Ikke det at det betyr noe for meg, men hva er det som er så "vanskelig" med Mandriva og Fedora i forhold til Ubuntu?

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner med linux, så jeg symes det er fint at distroen er lettfattelig og enkel i bruk. Men det jeg ikke fatter er hvorfor noen ikke liker den fordi den er FOR lett å bruke... Er det fordi det mangler noe? eller får dere ikke nok oversikt?

Klart det er gøy å ha noe å knote med, men det er vel ikke negativt at ting funker, og det er ihverfall ikke negativt for linux generelt!

Jeg vil bare ha noe som er stabilt og greit! om det er enkelt å bruke så bukker og nikker jeg og sier ja takk :w00t:

edit: skrivefeil

Endret av raakken
Lenke til kommentar

Noen syns ikke det er «1337» nok.

Er alt for mange som har hørt at «de tøffe gutta» bruker bl.a Slackware, og selv vil bruke det for å være tøff, selv om en enklere distribusjon hadde passet dem bedre.

Det som er synd med dette er at folk kan få et feil bilde av hvordan GNU/Linux er, og finner ut at «Dette linukks greiene æ'kke no for mæi ass! Linukks suger!».

Seriøse brukere velger gjerne mer avanserte distribusjoner, ettersom det gir mer frihet til å gjøre hva man vil.

Konfigurasjonsfiler redigert av automatiske verktøyer f.eks pleier å være mer rotete enn en menneskeredigerte konfigurasjonsfiler.

Men test ulike distribusjoner, og finn ut hva som passer deg best. Drit i hva andre måtte mene om hvor «n00b» du er. Det er tross alt du som skal bruke den, og ikke de andre.

Lenke til kommentar

Det er da vel ingen som vil ha en distro på grunn av vanskelighetsgraden?

Du høres ut som et troll. Ubuntu er sikkert vel og bra, jeg ble ikke særlig imponert da jeg installerte det, men jeg er også da vant med Arch Linux, som jeg synes hever seg over de fleste, takket være pacman.

Men kan hende er det fordi jeg er mer vant til Arch og pacman.

Lenke til kommentar
ble ikke omponert over ubuntu, er selv ganske noob når det gjelder linux men dette var altfor enkelt! syns det var en ganske "basic" ditro. minte meg litt om corel linux :thumbdown:  på en måte.... holder meg til mandriva eller fedora (the all time greatest!) =)

Det er da vel ingen som vil ha en distro på grunn av vanskelighetsgraden?

Du høres ut som et troll. Ubuntu er sikkert vel og bra, jeg ble ikke særlig imponert da jeg installerte det, men jeg er også da vant med Arch Linux, som jeg synes hever seg over de fleste, takket være pacman.

Men kan hende er det fordi jeg er mer vant til Arch og pacman.

kom ikke helt frem hva jeg mente ser jeg, det jeg mente at det var for få tilpassningsmuligheter i forhold til mandriva og fedora. ikke så lett at det var dårlig!

Lenke til kommentar
Men test ulike distribusjoner, og finn ut hva som passer deg best. Drit i hva andre måtte mene om hvor «n00b» du er. Det er tross alt du som skal bruke den, og ikke de andre.

Må bare legge til at de som bruker ordet "n00b" er en av de mest tragiske gruppene av livsformer som finnes.

Lenke til kommentar

Må bare legge til at de som bruker ordet "n00b" er en av de mest tragiske gruppene av livsformer som finnes.

Støtter opp om det.

Lenke til kommentar

Einig :thumbup:

Lenke til kommentar
kom ikke helt frem hva jeg mente ser jeg, det jeg mente at det var for få tilpassningsmuligheter i forhold til mandriva og fedora. ikke så lett at det var dårlig!

Er nok GNOME du ikke liker. GNOME er nettopp fokusert på å ikke tilby altfor mange tilpassningsmuligheter for å ikke forvirre brukeren.

Lenke til kommentar

Einig :thumbup:

Uenig!

Ikke ta det så seriøst. Man kan mene det samme om folk som sier «lol», «lmao», «rtfm», «rtfa» osv.

«Noob» betyr nybegynner, og jeg har tatt meg selv i å si det flere ganger. Misliker sterkt ordet, men når man leser et ord flere ganger daglig, og synonymer sjeldent blir brukt, da skal det ikke mye til før man tyr til ordet selv. Prøver selvsagt å holde meg unna det, men av og til ser jeg at det har falt ut av meg, så da beklager jeg på forhånd for dette.

Håper ikke du ser på meg som en av de mest tragiske livsformene som finnes.

Lenke til kommentar

Må huske på at "noob" tross alt bare er en kortform for newbie, som rett og slett betyr at en person er ny på et område, og derfor ikke kan så mye om det enda.

Problemet er alle de som bruker det som skjellsord.

Lenke til kommentar

Problemet er at man skriver «n00b», og ikke «newbie». Sistnevnte har jeg ikke noe problem med.

Jeg synes bare hele «1337»-opplegget er teit. Småunger som tror de er kule fordi de skriver som idioter er bare teite.

Avstår også fra bruk av «lol», «omg», «wtf» og lignende i en norsk samtale. Engelske forkortelser har ikke noe å gjøre i en norsk samtale.

Lenke til kommentar

Eg er glad det er lite av slikt her inne. Har nok med dei CS-fjortissane eg må takle andre stadar.

Overhøyrde ein samtale mellom to CS-fjortissar:

Person 1: Du, vi lager et nytt utrykk!

Person 2: Ja lol omg lite 1337, tenk på han som fant på LOL!

Person 1: Så sprer vi det på MSN så når det er kjent kan vi si at det var vi som fant det på!!

Person 2: Haha lol, hmm, hva skal vi lage?

Person 1: Hmm... lol

Så sat dei å prøvde å kombinere diverse bokstavar slik at det vart ein forkorting for eit eller anna.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...