Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link, di-624+, problemer med oppkobling

Anbefalte innlegg

Da er jeg tilbake for en kort stund.

Jeg fikk ikke til å pinge fra kjør-cmd, men fikk det til fra wizarden. Det jeg ikke fikk til var og reboote routeren. Når jeg avslutter installasjonen skal jeg fullføre ved og lagre endringer eller noe slikt og reboote, dette skjer ikke. Må det\kan det gjøres på andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske at det er en knapp som heter "APPLY" Når du har lagt inn

brukernavn og passord, trykk på knappen. (Den er nede til høyre)

Men DI-624 har en wizard den kommer med en gang du er "inne" i ruteren.

Hvorfor bruker du ikke den?

Lenke til kommentar

Hei,

Første du bør gjøre er å slå av alle brannmurer midlertidig. F.eks. Windows Brannmur, Zonealarm, Norton Internet Security, o.l. Slå de av for å eliminere de som årsak til feilen.

Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger. Fjern Telenor PPPoE tilkobling. Sett Lokal Tilkobling til å motta IP automatisk. (Høyretrykk på Lokal Tilkobling, Velg Egenskaper, merk av Internett Protokoll, trykk på egenskaper. Merk av for motta IP adresse automatisk. Merk også av for motta dns server automatisk. Trykk ok, så lukk) Om du prøver å koble deg Trådløst, trykk Vis Tilgjengelige trådløse nettverk, velg Default og koble deg til.

Etter du har gjort dette, trykk Start, Kjør, skriv inn cmd og trykk ok. I kommandolinjen som kom opp nå, skriv inn "ipconfig" og trykk enter. Det bør se noenlunde slikt ut:

IP Adresse: 192.168.0.100

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard Gateway: 192.168.0.1

Om du IKKE får IP adresse når du skrive ipconfig, prøv å resett routeren. (Hold inn en kulepenn eller binders i resett hullet i 15-20 sekunder MED strømmen på!). Du kan også prøve å sette manuell IP på nettverkskortet ditt. Dette gjør du ved å gå på Kontroll Panel / Nettverkstilkoblinger, høyretrykker på den nettverkstilkoblingen du bruker, velger egenskaper, så internett protokoll og egenskaper. Merk av for Bruk Følgende IP Adresse og skriv inn IP 192.168.0.95, nettverksmaske: 255.255.255.0, trykk ok og lukk.

Prøv nå å ping 192.168.0.1 (skriv i cmd: ping 192.168.0.1 og trykk enter). Du vil få 4 svar om alt er slik det skal være.

Åpne Internett Explorer, gå til adressen 192.168.0.1, brukernavn: admin - passord: *blankt* (som i tomt, niks, nada).

Det kan være at du må stille litt på Internett Explorer. Gå da på Verktøy/Internett Innstillinger/Tilkoblinger og fjern alt som står i listen over tilkoblinger der, trykk så OK.

Under Home/WAN stiller du routeren til Dynamic IP Adress og trykker APPLY, så continue.

Gå på status på webkonfigurasjonssiden til routeren. Se på IP Adresse Under WAN. Hva står det der? Står det 0.0.0.0, følg alternativ 1, står det 10.0.0.#, følg alternativ 2.

Alternativ 1.

Gå til Home/WAN. Velg PPPoE, så Dynamic PPPoE. På username skriver du brukernavnet du har fått fra telenor + @online.no etter "User Name". Etter "Password" og "Retype Password" fjerner du stjernene og skriver passordet fra Telenor _TO_ ganger (en gang i hvert felt), trykke APPLY, så Continue etter du har gjort dette. (når du kommer tilbake til siden, vil det skjulte passordet ditt være lengre enn det du skrev inn. Routeren legger på stjerner automatisk for å skjule lengden på passordet) .

Så gå du til status igjen, er IP Adresse ennå 0.0.0.0, trykker du "connect", da skal du få en IP Adresse.

Alternativ 2.

Still inn Trådløst nettverk slik du vil ha det (WEP,WPA-PSK, osv), så går du til Home/DHCP og velger "DHCP Server - Disabled" og trykker APPLY, så Continue.

Nå må du flytte kabelen som kommer fra modemet fra WAN porten til LAN 1. (etter du har gjort det, gå på nettverkstilkoblinger, høyretrykk på lokal tilkobling/trådløs tilkobling og velg reparer. evt åpne cmd og skriv "ipconfig /release" så "ipconfig /renew")

Dette burde være tilstrekkelig til å få deg på nett.

Edit: Måtte rette litt

- Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar
Jeg er på nett!

Tusen takk :w00t:

Utrolig at dere tar dere tid til en idiot som meg.

Spesielt takk til Sylvarius. (Du tok fram teskjeen og trøska den ned i strupen på meg)

Igjen: Tusen takk

Bare hyggelig du :)

Hva løste problemet?

- Sylvarius

Lenke til kommentar

Jeg gjorde dette:

Under Home/WAN stiller du routeren til Dynamic IP Adress og trykker APPLY, så continue.

Deretter fulgte jeg alternativ 1. Alt du hadde foreslått før stemte med mine inntillinger.

Ha en flott sommer

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...