deviant Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Der har jeg igjen for ikke å gjøre skikkelig reseach før nye komponenter kjøpes. Akkurat byttet ut min kjære s754 A64 NewCastle med s939 Winchester, og valgte MSI K8N Neo4 F som hovedkort, basert på ypperlig erfaring med K8N Neo Platinum. Det første som møter meg er at hovedkortet nekter å poste på 220 Mhz. 215 går greit. Temmelig forundret forsøker jeg utallige instillinger for å komme problemet til livs, før jeg bruker en halvtime på google og kan konstatere at det er en kjent bug med Neo4 og Winchester CPU'er. Nå er spørsmålet: Er det noen her som kjenner til en løsning på problemet? Kan jeg forlange å bytte kort eller CPU basert på denne buggen? Hovedkortet og CPU'en ble tross alt kjøpt samlet, men er usikker på om jeg kan forlange at det skal overklokke riktig. I utgangspunktet så virker det jo absolutt som om hovedkortprodusenten støtter overklokking, og for meg er det selvsagt å regne som viktig funksjonalitet. Hører rykter om at det skal fungere greit med Venice, er det noen som kan bekrefte dette? (Hadde kjøpt Venice om leverandøren min hadde hatt den på lager, men tenkte at den forbedrede minnekontrolleren ikke var avgjørende til mitt bruk). Endret 14. juni 2005 av deviant Lenke til kommentar
outdated Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du kan jo alltids benytte angreretten. Send det (CPU og/eller hovedkort) i retur innen 14 dager. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Du kan jo alltids benytte angreretten. Send det (CPU og/eller hovedkort) i retur innen 14 dager. Desverre. Kortet er kjøpt over disk. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 MSI har anbefalt meg å prøve deres nye 1.62 BETA BIOS, så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har samme problemet. Kommer ikke over 225 FSB. Utrolig irriterende Vurderer sterkt og bytte til en venice cpu. Noen som vet om det kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå