Gå til innhold

Har hatt PSP i to måneder... DS ruler!

Anbefalte innlegg

Ja jeg har PSP, og den er ufattelig pen av seg også. Den ligger på hylla rett forran meg. Og legg merke til ordet: hylla! DS'n derimot ligger like ved sengen min med Yoshi Touch & Go godt plantet i seg.

PSP'n er ikke dårlig, åh nei, det er den absolutt ikke. Har Wipeout Pure og Lumines til den. Wipeout Pure er bra men litt kjipt liksom, og Lumines er egentli ganske så genialt. Men sammenlignet med DS'n synes jeg det hele er litt mindre spennende. Det er som å spille på konsollen liksom, og det har jeg gjort før. DS'n er noe helt nytt derimot. Her er Nintendo geniale!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du kanskje si oss HVA er det som er helt nytt?

ps: har altid ment at nintendo eier alt og alle, ingen har kjangse mot dem, ALDRI!

Ja 1992 var et spennende år. Tydeligvis fynket tidsmaskinen din siden du nå plutselig befinner deg i 2005. Situasjonen har forandret seg en del for å si det slik.

Nintedo eier kun mario rettigheter. Mens Sony eier spillmarkede.

Sorry to be the one breaking the bad news.

Men nå skal sant sies at PSP eiere venter på storspillene. Som Burnout, GTA og for min del Daxter :w00t:

men intill da så har jeg 1gb minnebrikke til å holde meg med selskap :thumbup:

Lenke til kommentar

Bruker så godt som aldri PSP`en min lenger. Bortsett fra en omgang Lumines kanskje en gang i uka..

Vil si den er det dummeste kjøpet jeg har gjort innen spill. Angrer som en hund på at jeg har brukt nesten 4000kr på den, med spillene.

Ser aldri for meg at jeg kommer til å kjøpe noe mer til den heller. :no:

Er ikke særlig mer glad i DS dog.

Lenke til kommentar
Jeg vil heller sitte med en PSP paa et fly/buss/tog/bil/baat/fartoeysomjegharglemt enn en DS anyday. Hvorfor? Jeg liker filmer, bra spill og mp3spillere.

Så DS har ikke bra spill? :)

Men nå skal sant sies at PSP eiere venter på storspillene. Som Burnout, GTA og for min del Daxter 

men intill da så har jeg 1gb minnebrikke til å holde meg med selskap

Burnout Legend skal også visstnok komme på DS.

Lenke til kommentar

Genetex: HVA som er nytt!?

På DS'n er hele konseptet nytt. Det faktum at du bruker to skjermer, touch funksjonen, og de fantastiske ideene med microfonen er helt nytt. I f.eks. Yoshi Touch & Go tegner jeg hvor Yoshi skal gå, blåser vekk skyer, og gjør alt jeg kan for å få ting over på den nederste skjermen for så å få kontroll over de med penne min. Det hele er genialt.

Hvem er vell interisert i å kjøpe seg en film som er like dyr som en DVD for så å se den på PSP's lille skjerm (sammenlignet med TV'n er skjermen liten!) med crappy lyd liksom. Får ikke noe film følelse av å se filmen på bussen der sure gamle fylliker kommer å puster deg i øret! PSP'ns kompatibilitet med film er barnslig og meningsløst. MP3 spilleren derimot er ikke så veldig dum.

Lenke til kommentar

TCi: DS'n har ikke bra spill!?

Dens lanseringsspill var ganske så skuffende, med rekreasjonen av Super Mario 64 som det absolutte høydepunkt. I senere tid har spill som Yoshi Touch & Go, og snart kommer også Kirby Canvas Curse som får knallgod kritikk over i Amerika. Det er også veldig lenge siden jeg har hatt det så morro som da jeg spilte Pac Pix på butikken. Knallmorsomt.

DS'ns hardware gjør mye av jobben. Alle spillene er morsomme, men det har ikke kommet alt for mange av veldig god kvalitet.

Lenke til kommentar
TCi: DS'n har ikke bra spill!?

Dens lanseringsspill var ganske så skuffende, med rekreasjonen av Super Mario 64 som det absolutte høydepunkt. I senere tid har spill som Yoshi Touch & Go, og snart kommer også Kirby Canvas Curse som får knallgod kritikk over i Amerika. Det er også veldig lenge siden jeg har hatt det så morro som da jeg spilte Pac Pix på butikken. Knallmorsomt.

DS'ns hardware gjør mye av jobben. Alle spillene er morsomme, men det har ikke kommet alt for mange av veldig god kvalitet.

Tror du missforstår. Les posten en gang til :)

Får mer og mer lyst på Pac Pix for hver gang folk nevner det, virker veldig morro. Tror nesten jeg må få tak i det etterhvert også. Another Code og Goldeneye Rogue Agent har jeg forhåndsbestill, så jeg får vente litt med mer kjøp.

Lenke til kommentar

Fedorov: Føler meg veldig enig med deg altså. har brukt ca. 4000 på min PSP med spillene jeg også, og det var ganske så bortkastede penger egentlig. Morsomt av og til, men ærlig talt det er mange penger, og ærlig talt dette har jeg sett før.

Lenke til kommentar

TCi....med all respekt. Tror Burnout legends vil være litt bedre og vakrere på PSP en det vil være på DS...Vi har alle sett bilde av Ridge Racer på de forskjellige konsollene og vel. Tror PSP har en grafisk fordel. Og joypaden er meget bra å styre med. Så det blir kanskje vanskelig å sammenligne.

Men håper det blir bra på DS for de som har det. Men føler personlig at det er en tittel som best egner seg på den lille sorte.

Lenke til kommentar
TCi....med all respekt. Tror Burnout legends vil være litt bedre og vakrere på PSP en det vil være på DS...Vi har alle sett bilde av Ridge Racer på de forskjellige konsollene og vel. Tror PSP har en grafisk fordel. Og joypaden er meget bra å styre med. Så det blir kanskje vanskelig å sammenligne.

Men håper det blir bra på DS for de som har det. Men føler personlig at det er en tittel som best egner seg på den lille sorte.

Ja, er helt enig med det du sier angående grafikk. DS ligger ikke i nærheten. Men så er de nesten ikke sammenlignbar når det gjelder hardware heller. DS har to prosessorer; ARM9 på 67Mhz og ARM7 på 33Mhz, mens PSP har en på 1-333Mhz. Selv vil jeg tro at utviklerer klarer å få ordnet en god 3D motor etterhvert og få opp grafikken en del (først håpe jeg at de klarer å fikse en god lydmotor). Men jeg bekymrer meg ikke. DS har en trykkskjerm som er meget god og gir nye styremuligheter. Men PSP sin analogkontroll passer nok bilspill bedre. FPS derimot, da ligger DS en god del forran. Samtidig så er DS her for å innovere, mens PSP satser å videreføre storebroren over til de håndholdte.

Også enig i at bilspill passer på PSP bedre. Personlig syns jeg ikke DS er egnet eller ment for bilspill heller. Grunnen er at bilspill ikke tilbyr andre muligheter innen styring og input. Noe som da DS er ment for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...