terjel Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg vurderer å kjøpe ny PC, har registrert at det annonseres med DDR2 og DDR...er det noen forskjell på dette? hva er evnt forskjellen? Er det andre ting jeg bør ta hensyn til i forhold til valg av RAM? Vil jeg merke stor forskjell på å kjøpe 2 GB fremfor 1 GB RAM? Endret 14. juni 2005 av terjel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 DDR og DDR2 fungerer på hver sine systemer. Hva du kan kjøpe, avhenger av resten av ditt system. Er du en vanlig bruker som ikke kjører veldig krevende og store applikasjoner, og gjerne samtidig, trenger du ikke mer enn 1 GB RAM. Spilling trenger heller ikke mer enn 1 GB RAM. Gi oss spesifikasjonene på systemet ditt, så skal vi komme opp med et forslag på 1 GB RAM til deg. Lenke til kommentar
terjel Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg er i prosessen med å kjøpe meg nytt system..det er her dette kommer inn. Har vurdert følgende PC, og vurderer hva som bør spec'es opp på denne: Tips taes imot med takk! http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10051 lurte i den forbindelse på om det var fordelaktig med ddr2...eller om jeg like gjerne kunne velge en annen løsning med vanlig ddr. Hva er best? Er det forresten best med 2x512 eller 1x1024? Endret 15. juni 2005 av terjel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ytelsesforskjellen på DDR og DDR2 pr. dags dato er liten så lenge man ikke klokker og tweaker med dyre deler. 2x512 MB yter bedre enn 1x1024 MB fordi du da får utnyttet dual-channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå