Gå til innhold

Klarer reserator 1 å kjøle x800xt?

Anbefalte innlegg

Topic sier det meste, jeg har en stund lurt på å gå over til vannkjøling. Men så kom jeg over et tilbud på powercolor x800xt og slo til. Nå har jeg nok en gang nok penger til reserator 1 og vga blokka. Nå lurer jeg på :

Klarer reserator 1 å kjøle en northwood p4 3ghz (Ligger på 31 grader idle med stock kjøler og 55 under load) og et powercolor x800xt (50grader load med stock kjøling) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke blir noe problem.

De ekstra wattene som GPU tilfører, vil nok greit bli tatt hånd om av Reseratoren. Den vil riktignok ikke gi deg fullt så gode temp-resultater som et oppsett med en skikkelig radiator, men bør allikevel være mer enn godt nok.

Slå til!

Lenke til kommentar

:D

Hvorvidt du får lavere load-temps er nok avhengig av temperaturen i rommet hvor Reseratoren står, på samme måte som at romtemperaturen også vil påvirke et luftkjølt system. Men jeg velger å tro at du gjennomgående vil oppleve lavere temperaturer under samme forhold, samtidig som at differansen mellom idle / load også vil bli mindre.

Og ikke minst; Du vil garantert få en stillere hverdag ved siden av maskinen!

Hva du skal gjøre med diskene dine? Vel, de kan jo vannkjøles de også.

Alternativ kan du jo montere et par stillegående 120mm vifter i kabinettet, for å opprettholde sirkulasjonen i dette.

Lenke til kommentar
Alltid der du skrue!!! Godt å høre, så jeg vil få lavere load temps, og muligens litt høyere idle? (det har jeg hørt :p), Jeg har et inwin 710 kabbinett og lurer på, hva skal jeg gjøre med harddiskene mine? 2x 200 giga 7200rpm disker.

Temperaturene mellom idle og load med Reseratoren er nesten like og den kjøler litt bedre enn Zalman 7000a ved full rpm.

Lenke til kommentar

Har erfaring med kjøling av R9800 kort med Reserator - det gikk greit - loadtemp ca 35 grader over rom temp.

x800 kortene putter ut langt mindre varme på stock klokk; burde derfor ikke være noe problem i det hele tatt. (Kommer selvsagt litt ann på hva slags blokk du vil bruke)

mvh r.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...