arna Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei! Finnes det noen løsning på hvordan jeg kan få hengt opp ting på veggen som foreksempel hyller eller høyttalere uten å måtte lage hull i veggen? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg flytter på hybel snart og det står i kontrakten min at jeg overhodet ikke har lov til å lage hull til å henge opp ting. Plakater og slike ting går jo greit med teip, men høytalerene veier jo 3-4 kg, og har eventuelt lyst på en natthylle.... Noen forslag? Finnes det foreksempel sterkt nok lim til å holde dette? 2sidig teip? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) er det ikke mulig å sette de i en hylle? for ellers kan det bli vanskelig med mindre du henger de fra taket *edit* du må jo lage hull i taket også, så jeg veit ikke... Endret 14. juni 2005 av -Runar- Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Sier bare lykke til! Prøv og lim de fast du.. Lenke til kommentar
arna Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Det er snakk om 4 høyttalere. Prebo, prøv å hjelp meg i stedet for å være så jævla arrogant konstruktivt please Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Du trenger da ikke henge opp høytalerne på veggen? Kjøp noen små trebord på Ikea så har du til høytalere. Bare pass på å ikke dulte borti dem hvis det er til PC'n Hyller blir det litt værre med, men hvis du kjøper lette trehyller, får man kjøpt noe som ligner Plastelina-tyggegummi på bokhandel, dette fester seg veldig godt på veggen og det som blir trykket imot. Bruker sånne små biter til å feste plakater med, og de har hengt der i flere år nå. Det er lett å få de bort også, blir ikke flekker på veggen under. Endret 14. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
arna Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 God Idée Bitex men jeg tror ikke jeg får høytalerne rundt omkring rommet når det er så lite (15kvadratmeter). Særlig når sengen er i et hjørne og skap og pc pult i det andre. Derfor jeg i utgangspunktet tenkte først på å få hengt dem opp, og vil vel være det beste også imho. Jeg tenkte litt på å ta litt abc-plast, som visstnok skal være utrolig sterkt og bare lime veldig lett hylle på veggen.. På den måten vil det eventuelt bare være litt rift i veggen hvis jeg fjerner det... Plakater tror jeg ikke er noe problem, der tar jeg bare vanlig teip. Er nok de tyngre tingene hmmm Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Tja. Man får kjøpt høyttaler-bord som ikke er større i omkrets enn høyttaleren selv. Og de kan være veldig små. De er høye også. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg ville satt høytalerene oppå hverandre og brukt dritt i surround funksjonen og bare brukt stereo. Men du kan jo bare lage noen små hull i veggen, de kommer nok aldri til å legge merke til det engang. Og om de gjør det, kan du ta en spansk en og si de var der fra før Lenke til kommentar
arna Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Finnes det noe pasta eller lignende som jeg kan dekke igjen over hullet eventuelt da? Bitex, noen spesielle steder de selger små høyttaler bord, eller er det generelt overalt i expert/elkjøp clas ohlson etc Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) På studentbyen der jeg bor har de samme "ingen hull i veggene"-policy. Det er imidlertid tillatt å skru/spikre ting fast i taklistene (som er ekstra tykke av denne grunn), så jeg har hengt en hylle derfra ved hjelp av kroker og wire. Det kan jo være en mulighet. Høyttalerene kan også settes på høyttalerstativ dersom de ikke er altfor store, da tar de ikke særlig mye plass i rommet. Kjøpte et sett med 2 stk på Ikea for drøye 250 kroner. Edit: hull i veggene kan skjules med litt sparkel. Endret 14. juni 2005 av Halvsame Lenke til kommentar
arna Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 På studentbyen der jeg bor har de samme "ingen hull i veggene"-policy. Det er imidlertid tillatt å skru/spikre ting fast i taklistene (som er ekstra tykke av denne grunn), så jeg har hengt en hylle derfra ved hjelp av kroker og wire. Det kan jo være en mulighet. Høyttalerene kan også settes på høyttalerstativ dersom de ikke er altfor store, da tar de ikke særlig mye plass i rommet. Kjøpte et sett med 2 stk på Ikea for drøye 250 kroner. Edit: hull i veggene kan skjules med litt sparkel. Hmm, interessant i grunn! Å sette en spiker på taklisten og så litt fisketråd ville jo fungert perfekt i grunn Godt tips, det må jeg sjekke ut Har de ikea andre steder enn Oslo? Evt lillehammer? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Slependen Furuset Forus Åsane Leangen Dette er ikea butikkene jeg fant på ikea.com Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Leretteip er sterke saker, men jeg vil tro den kan skade tapen/maling noe. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg vil tro at lim og teip som faktisk greier å holde det oppe, vil skade like mye som spiker/skruer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Dette avhenger vel i stor grad av hva slags materiale veggene er laget av, og om de er malt, tapetsert eller hva...? Er det gipsplater er det nokså umulig å skru noenting fast uten å lage store hull med plugger. Og limer du noe på tapet så følger tapeten med når du tar det ned igjen. En løsning er å lage vertikale stag som blir stående i press mellom gulv og tak, og feste hyllene til disse. Geir Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Sorry for det lenger oppe, men du spør om no som er veldig vanskelig.. Å hull er ikke noe problem, de tetter du igjen med formtre... Eller bare blander sagmask og lim Lim/tape eller hva du har tenkt til er ikke noen god ide, da alt kommer til å rase ned en gang, helt uventet.. Lenke til kommentar
arna Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Fått mange gode tips til nå Men tror nok jeg må vente litt etter som flere konkluderer med at jeg bør vite materialet først. Jeg er ikke sikker selv fordi jeg ikke har flyttet ennå, men vil nok åpne en ny post når jeg gjør hehe Jeg var innom HIA tidligere i dag og der hadde de en litt artig løsning. De hadde hengt opp en tjukk trelist rundt hele rommet, ca 2 meter oppe på veggen som kan brukes til å skru ting i. På den måte slipper de folk som skrur inn i veggen(som forøvrig var gips-materiale *grøss*) Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) står det spesielt nevnt med veggen? om det gjør det kan du jo glatt drille i taket *edit* leste ikke alle innleggene før jeg svarte, så at det var nevnt noe om det litt før. sorry Endret 17. juni 2005 av pellemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå