b-real Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Tja og ja...kan ikke si jeg har fått en sum sånn "her er feriepengene dine" men har vel fått noen kroner i ferien jau. Dog, tidene forrandrer seg og jeg får feriepengene selv nå. Lenke til kommentar
T.L Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Foreldrene mine sponser en del av ferien min, men får ikke noe utenom det. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Feriepenger må jeg ordne selv, dvs. det er firmaet jeg jobber for som utbetaler feriepengene, men det er jo vi som "sparer" det opp forrige arbeidsår (10 - 12%)... så egentlig er det våre egne penger vi får tilbake... hmf Lenke til kommentar
r Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg fikk overraskende nok 730,- i feriepenger for en liten webdesignjobb jeg tok i fjor. Ellers betaler foreldrene mine det meste av ferieaktiviteter, selv om det ikke blir noe særlig av det i år. Får også en hundrelapp i uken (men dette gjelder også resten av året). Det holder lenge, siden de betaler for klær, mat og andre ting jeg måtte trenge. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 får du feriepenger av mamma og/eller pappa? Nei. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Nei, men jeg får jo alt annet uansett EDIT: "alt annet" vil si mat o.l Endret 15. juni 2005 av Sc0oT Lenke til kommentar
allyse Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hehe, hva er vits med feriepenger når en ikke får ta ferie *banne* Jeg har ikke regna så mye på hvor mye feriepenger jeg får egentlig - er ikke så opptatt av det, men det går vel til studielånet tenker jeg meg. Får ikkeno av foreldrene av feriepenger, kan liksom ikke forvente det når de er pensjonerte. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Nei! Langt derifra. Må du betale dem? Får ca. 500, sikkert litt småpenger også... Edit; fikk 307 kr av Norpost også. Jobbet der i ca. 2 mnd. SUGDE! Endret 15. juni 2005 av -Tori- Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nupp. Nei, njet, no, no, neì. Nei på 5 språk! Norsk, Russisk? Engelsk, fransk og Islandsk. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Her får jeg nok mine egne feriepenger, ja. Men får 5000 hvis jeg skal dra på en eventuell reise. Ta danskebåten da Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Da jeg var 16 fikk jeg 1000 i feriepenger (hadde ikke store forbruket den gangen), ifjor fikk jeg 2000 (samt at jeg jobbet to uker og tjente 7000), og i år har jeg sommerjobb, så da får jeg ikke en dritt Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 okei, ser at de fleste ikke får noe serlig Dette kan kanskje komme av at folk her er litt eldre og har egen jobb Som mange andre sier her, får de alt de trenger (klær, mat, drikke osv.) og det gjør jeg også, men jeg pleier å få feriepenger pga. da kan jeg bruke det på enda mer klær og andre ting jeg har lyst på. Pappa betaler også for treningsleirer som jeg er med på i løpet av sommeren av, og disse koster en del så er glad jeg ikke trenger å betale de selv så var det det med at jeg skal spørre pappa om % av hans feriepenger, tror jeg har bestemt meg for å prøve ut 10 eller 12% og se om han går med på det 10% blir ganske mye likevel *vente på at pappa skal komme hjem* Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Er ikke bare arbeidsledige her på forumet Det stemmer. Regner med å få bortimot 40'000 kr i feriepenger og skattepenger i sommer. Dette blir en bra ferie!! (Og er jeg heldig tjener jeg kanskje 200'000 kr på hussalg også ) Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 40 000 ja Greit med penger det Hvor gammel er du? Hvordan stilling har du og hva jobber du med? BAre lurer så jeg har noe å gå ut i fra da jeg ikke vet hvor mye pappa komme til å få i feriepenger... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har ikke peiling på hva jeg får. Skal være alene hjemme i ca en måned sommer, så muttern sa jeg skulle få noen "kroner og overleve på". Men jeg prøver å skaffe meg sommerjobb, slik at det ikke blir nødvendig og tigge pegner av mor. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har sommerjobb i år også, så nei. Kansje om jeg trenger litt, men det er skjeldent. I år fikk jeg 1 500 i feriepenger for plenklipping Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Får en hundrings i starten av sommerferien, ellers tjener jeg opp litt selv på diverse sommerjobber + at mamma og pappa betaler det av leirer, mat, klær og leirer( )... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 40 000 ja Greit med penger det Hvor gammel er du? Hvordan stilling har du og hva jobber du med? BAre lurer så jeg har noe å gå ut i fra da jeg ikke vet hvor mye pappa komme til å få i feriepenger... Jeg er 25 og jobber som chassiskonstruktør. Ikke en supert bra betalt jobb, men jeg lever fint jeg. Fine julebord og utenlandsturer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå