Gå til innhold

får du feriepenger av mamma og/eller pappa?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk 25000 i feriepenger fra arbeidsplassen min..hihiiiiiiihaahaa...fint å ha jobb gitt.

25 000,-?! Hvor mange % er det av vanlig inntenkt a?!

EDIT: sorry :blush: dobbeltpost!

Har en full jobb er ikke 25000 noe uvanlig.. Er ikke bare arbeidsledige ungdommer her på forumet

Lenke til kommentar
Det er 10% eller 16% av årlig inntekt fra hele året før. Husker ikke helt hvilken av de.

Vanlig feriepengeberegning er 10,2% av fjorårets inntekt dersom du har 4 ukers ferie.

Dersom du har 5 ukers ferie er det 12%.

Edit: Rettet faktafeil

Endret av mr_trout
Lenke til kommentar

Tja i fjor fikk jeg nøyaktig 1000 kroner.

Pluss at foreldrene mine roter seg alltid inn i en eller annen sjappe som selger en god drikke og en deilig is, da får jeg av og til litt å tygge på.

Jeg er ikke noe spesielt bortkjemt akkurat, forventer ingenting og får egentlig som regel det også, var litt heldig i fjor.

Jeg synes ikke folk burde få "feriepenger" av foreldre, det blir egentlig bare teit å gå og spørre etter penger, men jeg vet at det er mange som får ganske mange lapper i løpet av sommeren ("Selvfølgelig får jeg penger, får ikke du!?" Vet ikke hvor ofte jeg har hørt det).

Tilbake til sak. Jeg får mer enn nok, resten tjener jeg selv ved div. småjobber. (Merk: rydding og vasking hjemme er ikke jobb!)

Edit: Uff, dette ble rot. :love: Jeg tror jeg tar meg en lur, eksamen venter i morgen.

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

pleier å få en 500-1000 kr...eller noe i den duren...de betaler alt uansett... + at jeg ikke har så meget å bruke dem på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...