t_olsen_82 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 i motoren på min nissan primera 1999 modell lekker der litt olje.. men det er ikke fra selve motoren, men fra et feste på høyre side, som liksom holder motoren fast i selve bilen. en mtall ring med en stor gummi pakning inni, fra den drypper det litt olje ut av, må den byttes? virker ikke som den har noe kontakt med selve motoren???? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 må den byttes? virker ikke som den har noe kontakt med selve motoren???? Oljefylltmotorfeste tenker jeg, noen kaller det hydrauliske motorfester. Du må nok bytte det fordi oljen skal demme vibrasjoner og støy fra motoren og spre seg i karroseriet. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 ok.. men er det ikke mulig å tette det med paknigs silikon? hvor kommer den oljen ifra? har den noe med motoren å gjøre??? eller er det en olje som aldri blir byttet men ligger inni gummien bestandig? ser ikke ut som den har noen forbindelsen til motoren skjønner du... er det ikke bare å bytte den selv evt? ser jo ganske enkelt ut å bytte den...? eller`? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Oljen ligger "støpt" i lageret og kan ikke byttes, silikon vil neppe hjelpe det heller. Et nytt lager er nok eneste løsningen. Lageret kalles ofte hydrolager, btw. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 ok. men oljen kommer da ikke fra motoren.. så det er ikke noen umiddelbar fare for motoren sin del da..? hva koster en sån del... mye? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Nei, motoren tar ikke umiddelbar skade av det, men vibrasjoner og støy forplanter seg lettere til chassiet på bilen. Hvilken motor er det i bilen? Edit: Nei oljen har ingenting med motoren å gjøre, hvis du ser at den lekker fra motorfestet. Endret 14. juni 2005 av Opus Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 GA16DE tror jeg den heter.. 1,6. Prøvde å søke etter delen hos mekonomen men fant ingen del som hette det.. Vet ikke om jeg kan finne noe lignende hos biltema eller bilxtra eller andre plasse. Greit i vite hva slikt koster før man gjør noe, man kan jo aldri vite! Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Sant det, hydrolager har for uvane å koste flesk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå