laurence Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har forgjeves forsøkt å koble opp mitt nye 3com adsl modem til Nextgentel sitt nett. "Link" lampen lyser og jeg har forsøkt alle tenkelige brukernavn/passord jeg har fått fra nextgentel, men jeg får fremdeles ikke koblet til... Skal forsøke å ringe kundeservice til ngt i morgen, men tidligere erfaringer sier meg at dette blir mye venting og dårlig med svar Noen som har noen tips? Begynner å bli rimelig desperat Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Noen som har noen tips? Begynner å bli rimelig desperat Dette har du vel prøvd? Klippet fra en newsartikkel. > Henger meg på tråden her jeg for å avklare litt løse tråder. > NGT ønsker ikke at kunder bruker annet utstyr enn det som er levert. Det > betyr ikke at det ikke GÅR å bruke annet utstyr. NGT bruker hovedsaklig > Cisco og Alcatel DSLAM utstyr i sentralene. Eksempelvis DrayTek Vigor > 2500-serien er testet av Nemko Comlab og godkjent for bruk med alle Telenor > sine DSLAM utstyr (linjekort), deriblandt Alcatel HD, SD og UD. Vigor 2500 > mot Cisco er testet av NGT selv, og fungerer fint. Det eneste som dermed > kreves er å få tak i brukernavnet og passordet sitt. > > Brukernavnet er (for privat) P+kundenr -10000 som nenvt tidligere i tråden, > og passord er samme passord som aktiveringspassordet. > Resten av oppsettet er som følger : > Protocol : PPPoA > Encapsulation : VC MUX > Modulation : G.DMT (multimode fungerer også på DrayTek ruterene) > VPI : 1 > VCI : 32 Lenke til kommentar
laurence Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jaggu, fikk det til å fungere, men måtte bytte litt på verdiene VPI/VCI: 8/35 Ecapsulation: VC MUX i tilfelle noen havner i samme situasjon mener jeg... Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hakon_H Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 jeg trodde det skulle være som i posten over VPI = 1 VCI = 32 Eller har ngt forandret på dette? Lenke til kommentar
laurence Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 trodde det jeg også, men adsl surf alternativet er tydeligvis ikke som de vanlige ngt linjene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå