Evju Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Noen meninger? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en laptop nå til høsten, og da vil jeg gjerne ha en maskin som fyller disse kravene: - Minne helst 1GB (minimum 512, helst PC4200) - Grafikkort ikke prioritert, men pluss - DVD-brenner - HDD min. 60GB - Pentium M 735 (eller tilsvarende) - OK batterilevetid - Lavt støynivå Noen PC'er jeg har sett på: MPX Notebook KN1 HP Pavilion DV4073 PS Data Tundra 1558x PS Data Tundra 1559X Jeg er litt usikker på de forskjellige når det gjelder tastatur-løsninger og hvor solide de er og lignende. Hvem ville DU kjøpt? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hvorfor ikke sjekke Dell I9300? Eller om skjermkort ikke er viktig, Dell I6000 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Dersom du skal kjøpe til høsten, så kan det lønne seg å vente til høsten Du får sikkert noe bedre for samme summen da....... Endret 14. juni 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Evju Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Dersom du skal kjøpe til høsten, så kan det lønne seg å vente til høsten Du får sikkert noe bedre for samme summen da....... Joa, jeg tenker det da. Men disse pc'ene regner jeg med at fortsatt vil være på markedet om en to måneders tid, og da til en rimeligere pris. De fyller jo de spesifikasjonene jeg er ute etter, mer eller mindre Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Av dei der ville jeg nok ha valgt 1559X, har den selv. Super PC, men den støyer.... Skal du spille på den? Lenke til kommentar
Evju Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Av dei der ville jeg nok ha valgt 1559X, har den selv.Super PC, men den støyer.... Skal du spille på den? Spilling er ikke prioritert, så det er ikke noe å tenke på. Men jeg er ikke interessert i de dårligste integrerte grafikk-løsningene! Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 en ting er sikkert, jeg ville ike kjøpt hos mpx om det smallt. jeg har bare dårligge erfaringer med dem, når jeg bestillte min pc var HK, og cpu ødelagt og det tok en evight å få nytt. Shutelen min var også ødelagt (hk der og) jeg kjøppte den i november/desember sendte den vel tilbake i januar, og det tok en evighet å få den tilbake) synes ikke kundeservicen var på topp heller. siden har jeg brukkt PSdata, der vises til og med statusen på pakken mens det er reperasjons, ol. på den aktuelle pakken... som feks chassiset mitt (Tt kandalf) som jeg bestillte fra PSdata, det ble stålet på postkontoret før jeg kom, og på 2 dager hadde jeg ett nytt det er bra service!!!! Tusen takk PSdata Lenke til kommentar
Evju Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 en ting er sikkert, jeg ville ike kjøpt hos mpx om det smallt.jeg har bare dårligge erfaringer med dem, når jeg bestillte min pc var HK, og cpu ødelagt og det tok en evight å få nytt. Shutelen min var også ødelagt (hk der og) jeg kjøppte den i november/desember sendte den vel tilbake i januar, og det tok en evighet å få den tilbake) synes ikke kundeservicen var på topp heller. siden har jeg brukkt PSdata, der vises til og med statusen på pakken mens det er reperasjons, ol. på den aktuelle pakken... som feks chassiset mitt (Tt kandalf) som jeg bestillte fra PSdata, det ble stålet på postkontoret før jeg kom, og på 2 dager hadde jeg ett nytt det er bra service!!!! Tusen takk PSdata Har hørt mye bra om PSData ja, så jeg kan nok helle mot en av modellene deres nå Men det er ikke lett å bestemme seg for det her asså Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Av dei der ville jeg nok ha valgt 1559X, har den selv.Super PC, men den støyer.... Skal du spille på den? Det finnes mer enn 1559X Jeg selv synes ikke at 1559x er noe spesielt imponerende. Den støyer jo som bare det, pluss at den er urolig stor og kantete... Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Av dei der ville jeg nok ha valgt 1559X, har den selv.Super PC, men den støyer.... Skal du spille på den? Det finnes mer enn 1559X Jeg selv synes ikke at 1559x er noe spesielt imponerende. Den støyer jo som bare det, pluss at den er urolig stor og kantete... Greitt den er støyende, men stor og kantete? Stor i forhold til en 12 tommer ultraportabel kanskje, men ikke i forhold til andre 15" maskiner .. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Synes at den er stor ift. andre 15" også. Har en FujitsuSiemens E7010, den er 15" og svært portabel, faktisk... Men det kommer an på hva du vil med den. Skal du ha den for det meste på skrivebordet og bruke den som en desktop-erstatter, så har det ikke så mye å si om den er litt stor. Jeg for min del tar med meg laptopen overalt, derfor verdsetter jeg portabilitet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå