sigklep Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Jeg planlegger et skjermsystem i busser. Den bærbare PCen som brukes til å presentere data skal skru seg av når hovedstrømmen kuttes i bussen. Dette er ikke noe problem, men jeg lurer på hvor mange ganger kan en PC avsluttes ved at man kun kutter strømmen? Blir maskinen ustabil og treg etter f.eks 100 avslutninger? Maskinen starter automatisk når strømmen slås på igjen. Endret 14. juni 2005 av sigklep Lenke til kommentar
Scotchi89 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Innbiler meg at det ikke er lurt, en PC bruker sikkert ikke tid på å avslutte helt uten noen mening. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Enig med han over; å skru av en pc ved å kutte strømmen er ikke noe særlig lurt i lengden. Det som blir mest skadet er vel filsystemet, og det kommer nok til å skje før du har gjort det 100 ganger. Det kan gjøre filene uleselige, noe som igjen kan føre til systemfeil eller at maskinen nekter å starte igjen Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det du kan gjøre, er å bruke read-only filsystem, og bruke ramdisk eller lignende for midlertidige data. Men så vidt jeg vet så kan ikke det gjøres med windows Lenke til kommentar
sigklep Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Finnes det noe program for å rense opp i filene så de kan leses alikvel?? Altså vedlikeholde opertivsystemet mens PCen kjøres? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det ville på det beste vært en stop-gap løsningen. Løser ikke problemet, men utsetter det litt. Jeg tror du vil finne at du får en del support på dette systemet hvis du bruker denne løsningen. Jeg tror du bør finne en måte å slå av datamaskinen gradvis, enten manuelt fra bussjåfør, eller ved en eller annen UPS-basert løsning. Lenke til kommentar
sigklep Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hvor kan jeg skaffe en stop-gap løsning? Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Hvis du har mulighet til å åpne pcen ser du at av/på knappen er to ledninger disse kan jo kortsluttes, det vil vel løse problemet ditt, eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå