Gå til innhold

Slå av PC'en ved å kutte strømmen

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger et skjermsystem i busser. Den bærbare PCen som brukes til å presentere data skal skru seg av når hovedstrømmen kuttes i bussen. Dette er ikke noe problem, men jeg lurer på hvor mange ganger kan en PC avsluttes ved at man kun kutter strømmen? Blir maskinen ustabil og treg etter f.eks 100 avslutninger? Maskinen starter automatisk når strømmen slås på igjen.

Endret av sigklep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med han over; å skru av en pc ved å kutte strømmen er ikke noe særlig lurt i lengden. Det som blir mest skadet er vel filsystemet, og det kommer nok til å skje før du har gjort det 100 ganger. Det kan gjøre filene uleselige, noe som igjen kan føre til systemfeil eller at maskinen nekter å starte igjen

Lenke til kommentar

Det ville på det beste vært en stop-gap løsningen. Løser ikke problemet, men utsetter det litt.

Jeg tror du vil finne at du får en del support på dette systemet hvis du bruker denne løsningen. Jeg tror du bør finne en måte å slå av datamaskinen gradvis, enten manuelt fra bussjåfør, eller ved en eller annen UPS-basert løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...