Tonimagari Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hjelp. Jeg skal prøve nå å slette hele pcen selv, men hvordan får jeg meg i BIOS for så å sette inn cdne som installerer windows? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 lol, du starter dataen på vanlig måte... deretter setter du i windows cd'en... og så starter windows innstallasjonen automatisk (følg instruksjonene som gis på sjermen) og (trommevirvel) så er windows... installert, hurra!!!!!!!!! eller du kan levere den til elkjøp eller noe GL Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg vet det, men jeg tenkte å slette alt først, for når jeg installerer windows får jeg bare nye filer over gammle, mens noen gammle enda er der? Jeg tenkte SLETTE pcen 100% før jeg installerer windows på nytt... Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Noen som vet det? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du mener vel formatering? Det var noe du kunne skrive inn i "kjør" så harddisken ble formatert, men det husker selvsagt ikke jeg da. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 XP har jo et partisjoneringsverktøy som kommer frem før du starter installasjonen. Skal du slette alt, så bare slett partisjonen din og lag en ny... Det er vel også slik at når du velger vilken partisjon du skal installere på, så får du spørsmål om hvordan den skal formateres. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hør her... når du installerer windows på ny, da må du lage partisjoner på HD'en, når du nå skal installere windows for andre gang vil dine eksisterende partisjoner komme opp. du jør det så enkelt at du sletter alle partisjonene, og lager nye (du kan om du vil beholde en eller flere av dine eksisterende partisjoner om du har data du ikke vil miste) sett opp partisjoner, og installer windows på en av dem! skulle ikke være så vanskelig? bare spørr om du fremdeles er i tvil GL! Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal prøve nå å slette hele pcen selv ... Regner med at det er innholdet på harddisken som skal slettes .... I tillegg til tipsene over, kan du prøve dette programmet. Det kan du kjøre fra floppy-disk (A:) for å slette alt innholdet på hard disken. S. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 hjelp.Jeg skal prøve nå å slette hele pcen selv, men hvordan får jeg meg i BIOS for så å sette inn cdne som installerer windows? Ser at de har svart på alle mulige ting her, unntatt det du faktisk spurte om. Og ja, hvis du ikke allerede har gjort det,så må du først inn i BIOS for å få maskinen din til å forstå at den skal boote fra cd-rom istedenfor harddisken. Nr du starer opp maskinen (før Windows starter), så trykker du F1 (eller "DEL"), dette er jeg ikke helt sikker på. Når du så har kommet inn i BIOS forandrer du på bootrekkefølgen. Det som er mest vanlig er vel A:\ (Diskett) -> C: (Harddisk). Det du skal sette den til er 1) CD-Rom 2) A: Diskett 3) Harddisk. Da vil maskinen din sjekke om det står i en CD før den går til harddisken for å starte opp Windows. Så hvis du har i XP-CDen, som er bootbar - vil dette stå på skjermen under oppstart: "Trykk en tast for å boote fra cd-rom" - da trykker du en tast. Installasjonscd'en vil nå først sjekke maskinvarekonfigurasjonen din for å finne ut om den er kompatibel med Windows. Videre vil den starte å kopiere installasjonsfilene over til harddisken. Håper du fikk svar på det du lurte på? Lenke til kommentar
Tonimagari Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Takk for all hjelpen, jeg har nå slettet hele pcen takket være dere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå