elcash Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg har en Jeep Grand Cherokee '94 hvor aircondition-anlegget lekker. Hvor lekkasjen faktisk er vet jeg ikke, det kan være alt fra en dårlig pakning til sprekk i aluminiumsblokka. Med andre ord kan dette være alt fra enkelt og billig til en total og grisedyr utskiftning av ac-anlegget... Selv har jeg ikke greie på bil, og har ikke planer om å feilsøke dette selv. Mitt spørsmål er ganske enkelt: hvem kan hjelpe meg med dette i Oslo-området uten at jeg blir snytt? Noen som har gode erfaringer med et skikkelig og rimelig verksted som ikke er ute etter å snyte en stakkars idiot med alt for lite penger? Jeg har vært innom et par verksteder allerede og fått forskjellige overslag, det ene verkstedet mente at hele anlegget burde byttes ut - noe som kjapt ville koste et femsifret beløp... Lenke til kommentar
elcash Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Har nå hørt med flere, blandt annet Chrysler Jeep Ensjø. De kunne gi meg en pris på: Feilsøking (fylling av gass og sjekka av hvor lekkasjen er): ca 2000,- Hvis problemet er O-ringen (noe som er vanlig: 3-400,- Altså totalt 2500,- hvis jeg er heldig. Er det noen som kan uttale seg om dette er en allright pris, eller blir jeg snytt? I tillegg har jeg et annet spørsmål; trenger et venstre sidespeil til bilen, bare selve speilglasset. Dette koster 1500,- originalt. Noen som vet om en løsning som er billigere, og som går igjennom EU-kontrollen? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sjekk priser hos andre bedrifter som driver med kulde-teknikk. Du vil trolig få bedre pris der, enn på bilverksted. Lenke til kommentar
elcash Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Sjekk priser hos andre bedrifter som driver med kulde-teknikk.Du vil trolig få bedre pris der, enn på bilverksted. du mener det? noen anbefalte i oslo-området, kanskje? sjekket forresten med en glassmester, han skulle ha ca 150,- for å lage til et nytt sidespeil. det har riktignok ikke krumminger og slikt som det origianlet bilspeilet fra jeep, men jeg tror jeg går for dét likevel. Lenke til kommentar
brynjelj Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har brukt Autoutrustning på Ulven til å fikse mitt anlegg. Vet ikke om de er så billige, men de er spesialister på klimaanlegg- ... http://www.auto-utrustning.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå