Gå til innhold

hvordan avinstallerre SP2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har installert SP2 og angrer og vil ha den bort men har prøvd å avinsstalere SP2

før og det endte med å måtte ta recovery.

 

noen som vet hvordan du skal gå frem for å avinnstallere SP2 uten at pcen crasher??

Jeg for min del vil nå sterkt anbefale deg å forsøke å få SP2 til å trives, i stedenfor å ta den bort.

Hva er problemet ditt? Feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Klarte å fjerne SP2 uten problemer ved å bruke systemgjenopprettingsfunksjonen.

 

Har prøvd å installere SP2 to ganger og det ble like ille hver gang. Fraråder alle XP-brukere fra å installere SP2. Selv gikk jeg over til Windows 2000 etter å ha blitt dritt lei av trege, ustabile og usikre XP.

 

Mitt råd: Win2K is the only way.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
har installert SP2 og angrer og vil ha den bort men har prøvd å avinsstalere SP2

før og det endte med å måtte ta recovery.

 

noen som vet hvordan du skal gå frem for å avinnstallere SP2 uten at pcen crasher??

Add/Remove Programs evt Legg Til/Fjern Programmer

 

Dersom det ikke ligger noe valg for dette her, så får du sannsynligvis ikke fjernet SP2 uten å ta en reinstallasjon, da det kan tyde på at Windows XP ble installert i en utgave som har SP2 integrert.

Lenke til kommentar
Fraråder alle XP-brukere fra å installere SP2.

Hvorfor? fordi du er for inkompetent til å fixe problemene DU fikk med SP2. Jeg har aldri hatt problemer med SP2 på mine 3 PC-er. ingen jeg kjenner har har heller aldri hatt problemer med SP2. men, men du får kose deg i din lille virus-befengte verden du da.

Lenke til kommentar

Fjerne Service Pack 2

Hvis du valgte å arkivere filene fra oppdateringspakken da du installerte SP2, kan du bruke Legg til eller fjern programmer til å fjerne SP2 og tilbakestille datamaskinen til forrige tilstand:

 

1.

Klikk Start, og klikk deretter Kontrollpanel.

 

2.

Klikk Legg til eller fjern programmer, Windows XP Service Pack 2, og klikk deretter Fjern.

 

3.

Følg instruksjonene som vises på skjermen.

 

 

Obs!

 

• Før du fjerner SP2 er det en god idé å skrive ut trinnene på denne siden.

 

• Hvis du velger å fjerne SP2, vises en dialogboks med alle programmene du har installert etter at du fullførte installeringen av SP2. Hvis du fortsetter med å fjerne SP2, er det ikke sikkert at disse programmene fungerer som de skal.

 

• Hvis du tok sikkerhetskopier av dine personlige filer før du installerte SP2, eller hvis du opplever problemer etter at du har fjernet SP2, kan du tilbakestille Windows til en tidligere tilstand. Bruk veiviseren for systemgjenoppretting til å velge et gjenopprettingspunkt og "rulle tilbake". Slik åpner du veiviseren: Klikk Start, velg Alle programmer, velg Tilbehør, velg Systemverktøy, og klikk deretter Systemgjenoppretting.

 

dette er tatt fra denne side:

http://www.microsoft.com/norge/windowsxp/s...whattoknow.mspx

 

har fjernet sp2 selv flere ganger uten noe problemer !

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Fraråder alle XP-brukere fra å installere SP2.

Hvorfor? fordi du er for inkompetent til å fixe problemene DU fikk med SP2. Jeg har aldri hatt problemer med SP2 på mine 3 PC-er. ingen jeg kjenner har har heller aldri hatt problemer med SP2. men, men du får kose deg i din lille virus-befengte verden du da.

What sBn said :thumbup:

Sånn var det sikkert da 2000 kom også. "Fraråder etc...Windows 98 er tingen.

Sånn var det sikkert da -98 kom også. "Fraråder etc...Windows 95 er tingen.

 

XP Service Pack 2 er noe av det bedre Microsoft har gjort de siste årene. Får du problemer med den, så feilsøk. Det er 95% sannsynlighet for at det ikke er SP2 det er noe galt med. Ta probelemene som et symptom på noe du *bør* gjøre noe med, selv om SP1 eller 2000 greier seg.

Lenke til kommentar

Har avinstallert SP2 to ganger, fra legg til/fjern. Funker helt fint så nå har jeg SP1 i stede :p

 

Har du Pinnacle Tvkort så kan bla.SP2 by på STORE problemer bare så det er sagt. Så det er ikke akkurat bare fordeler med SP2 heller da, siden det ikke er alt som virker som det skal når du har lagt inn SP2..

Lenke til kommentar
Har avinstallert SP2 to ganger, fra legg til/fjern. Funker helt fint så nå har jeg SP1 i stede :p

 

Har du Pinnacle Tvkort så kan bla.SP2 by på STORE problemer bare så det er sagt. Så det er ikke akkurat bare fordeler med SP2 heller da, siden det ikke er alt som virker som det skal når du har lagt inn SP2..

At noe ikke virker, *kan* ofte være en god ting, bare så det er sagt.

 

Fra min verden kan jeg fortelle følgende. Da PHP kom med en oppdatering (fra 4.3.5 til 4.3.6 eller noe sånt), og webhotellene begynte å oppdatere, var det mange php-programmer som fikk problemer og feilmeldinger. Disse skyldtes at dårlig og usikker kode ikke lenger ble godtatt av parseren. Programutviklerne hadde to valg:

Enten flytte sitt for dårlig kodete program til et webhotell med en eldre og mindre kresen, men også mer usikret PHP.

Eller jobbe med sin egen kode slik at den kunne kjøre under den nye og forbedrete PHP.

 

Er det da riktig å si at en ny versjon som gir feil og problemer dermed "ikke bare har fordeler"? Selvsagt er ikke SP2 noe perfekt og bugfritt produkt. Men jeg synes man skal være litt mer nyansert og se på HVORFOR produkt X ikke fungerer under SP2. I mange tilfeller er det fordi produkt X ikke er godt nok lenger.

Lenke til kommentar
Hvorfor? fordi du er for inkompetent til å fixe problemene DU fikk med SP2. Jeg har aldri hatt problemer med SP2 på mine 3 PC-er. ingen jeg kjenner har har heller aldri hatt problemer med SP2. men, men du får kose deg i din lille virus-befengte verden du da.

Jo tusen takk, virkelig hyggelig (og objektivt) sagt.

 

Har brukt XP i to år og vil påstå at dette er langt mer enn noe jeg mente da XP kom (dessuten hadde jeg aldri vært borti 2000 engang da jeg begynte å bruke XP). Min verden har forresten ikke vært virusbefengt etter at jeg gikk over til 2000.

 

En artig liten historie: Etter at jeg formaterte pc'en og la inn XP på nytt, og startet opp første gang, gikk det ca to og ett halvt minutt før Blaster-viruset rakk å infisere PC-en. Tilfeldighet at det samme ikke skjedde i 2000? I think not. Det sier vel også sitt at mange storbrukere (skoler, bedrifter osv) fremdeles tviholder på 2000.

 

Dessverre er mange blindet av hype'n rundt XP og nekter å tro noe annet enn at det er knusende overlegent...

Lenke til kommentar
Dessverre er mange blindet av hype'n rundt XP og nekter å tro noe annet enn at det er knusende overlegent...

Works both ways. Mange får en feil med SP2, eller leser i et forum at den suger. Så er det slik. 2000 er fremdeles et fint system. Men ta XP for det det fortjener å tas for. Kritikk der det er berettiget :thumbup:

Lenke til kommentar
En artig liten historie: Etter at jeg formaterte pc'en og la inn XP på nytt, og startet opp første gang, gikk det ca to og ett halvt minutt før Blaster-viruset rakk å infisere PC-en.

You And Me Both.....

Fikk den der meldingen om at Windows avsluttes om 30s og måtte bruke "shutdown -a" kommandoen, var vel blaster det? Kom etter jeg kobla til internett, så nå kobler jeg aldri til internett før jeg har fått installert antivirus prog...

Lenke til kommentar
En artig liten historie: Etter at jeg formaterte pc'en og la inn XP på nytt, og startet opp første gang, gikk det ca to og ett halvt minutt før Blaster-viruset rakk å infisere PC-en.

greide du å legge inn alle driverne til nettverkskort og resten. og så få blaster viruset på to å et halvt minutt.

 

USANNSYNELIG ren løgn spør du meg

Lenke til kommentar

jeg vil anbefale deg å installere Sp2 igjen. jeg regner med at de spillene som ikke har funka i Sp2 før sikkert har lagt ut en patch som gjør at de aktuelle spille kan spilles, mens man har Sp2 installert. når det gjelder Pinnacle så har jeg aldri hatt problemer med å hverken installere det eller bruke Pinnacle i Windows XP+Sp2. faktisk så velger jeg å installere Pinnacle i Windows XP+Sp2 fremfor å installere den i Windows 2000+Sp4. vet ikke helt hvorfor, men det blir bare sånn. bruker mye godt XP til å teste progs og sånn. har ikke hatt Sp1 siden jeg installerte Sp2 sist. jeg ser at det er mange gamere som velger å ikke installere Sp2 i XP også, men jeg skal vedde på at det er mange gamere som også installerer Sp2 i XP også uten å få problemer av den grunn. Tror jeg bare har hatt 1-2 spill jeg som ikke har funka som det skulle etter installasjonen av Sp2, men det var ganske gamle spill da. tror blant annet Deluxe Ski Jump 2.10 var en av de som ikke funka, men jeg hverken gidder eller vil avinstallere Sp2 av den grunn.

Lenke til kommentar
har installert SP2 og angrer og vil ha den bort men har prøvd å avinsstalere SP2

før og det endte med å måtte ta recovery.

 

noen som vet hvordan du skal gå frem for å avinnstallere SP2 uten at pcen crasher??

Add/Remove Programs evt Legg Til/Fjern Programmer

 

Dersom det ikke ligger noe valg for dette her, så får du sannsynligvis ikke fjernet SP2 uten å ta en reinstallasjon, da det kan tyde på at Windows XP ble installert i en utgave som har SP2 integrert.

:D

Endret av karasjok
Lenke til kommentar
Fraråder alle XP-brukere fra å installere SP2.

Hvorfor? fordi du er for inkompetent til å fixe problemene DU fikk med SP2. Jeg har aldri hatt problemer med SP2 på mine 3 PC-er. ingen jeg kjenner har har heller aldri hatt problemer med SP2. men, men du får kose deg i din lille virus-befengte verden du da.

Helt enig! Helt frecking enig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Kan ikke annet enn å rose SP2, maskina mi har faktisk aldri vært så stabil som etter jeg installerte SP2. Men, det beror litt på hvordan man installerer den også. Har en bekjent som jobber på support avdelingen til Mircrosoft, og han anbefalte meg å ikke bruke Windows Update på nedlastning av SP2.

 

Det beste var å søke på Microsoft sine sider etter den fullstendige SP2. Og ikke den delvise som du får med Windows Update, fordi da får du kun det maskina di trenger av SP2.

 

Du finner hele norske utgaven av SP2 her.

 

Den skal gi deg bedre stabilitet enn om du bruker Windows Update :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...