Gå til innhold

Noen som blir med å lage en wiki om webutvikling

Anbefalte innlegg

Heihei

Jeg har startet et lite prosjekt jeg kaller WebWiki som foreløpig ligger på webwiki.moo.no Jeg lurte på om noen ville være med å starte opp siden. Det stilles ingen krav. Fyll på med nye sider uansett om de blir uten innhold eller ikke. Det kan man fylle på med senere. Håper noen kan hjelpe til siden målet er å lage en wiki som omhandler all slags webutvikling. Alt fra Javascript til databaser.

(håper ikke dette blir sett på som reklame for min egen side... :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
å? Trodde wikipedia var noe mer som freewebs jeg? Alltså så er det laget slik at hvem som helst kan gjøre mye dritt osv med sidene?

Ja. Men poenget er jo at hvis noen gjør det kan hvem som helst rette det opp igjen... ;) Ellers hadde wiki-konspetet ikke hatt noen særlig verdi.

Lenke til kommentar
Hehe:P Smart...;) Tenk hvor morro hvis en skryter av å ha hacke en sånn side ved å legge signaturen sin på framsiden da...:p

Anbefaler at du/dere tar leser litt om Wikipedias konsept før dere svarer mer i denne tråden.

Velkommen til Wikipedia!

Wikipedia er en encyklopedi på nesten 200 språk, som skrives av frivillige bidragsytere fra hele verden. Innholdet kan kopieres og brukes fritt. Vi begynte i 2001 og arbeider nå på halvannen million artikler, hvorav 27925 i den norske utgaven på bokmål og riksmål. På den nynorske versjonen arbeides det på over 8000 artikler. Alle kan bidra, også du kan redigere en hvilken som helst artikkel akkurat nå – de første skrittene er svært enkle! På vår prosjektportal finnes mer informasjon.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Du vet at alle kan redigere det som står på den siden ja? :roll:

Det er det som er poenget med Wikipedia.

Men her var det ikke snakk om Wikipedia, her var det snakk om en wiki. Det er ikke en nødvendighet at alle skal kunne redigere innholdet for at det skal være en wiki.

Lenke til kommentar

Ingard:

Jeg har startet et lite prosjekt jeg kaller WebWiki som foreløpig ligger på webwiki.moo.no

Forskjell på å ha noe liggende foreløpig et sted og det å ha det liggende der for alltid. Er heller ikke alle som ser poenget med å ha et ordentlig domene på noe som er i oppstartsfasen, og som man ikke vet om blir sukssess eller ikke.

Lenke til kommentar
Ingard:

Jeg har startet et lite prosjekt jeg kaller WebWiki som foreløpig ligger på webwiki.moo.no

Forskjell på å ha noe liggende foreløpig et sted og det å ha det liggende der for alltid. Er heller ikke alle som ser poenget med å ha et ordentlig domene på noe som er i oppstartsfasen, og som man ikke vet om blir sukssess eller ikke.

Så du tror det blir suksess med .tk? Nei, ingen som tar slikt seriøst. Koster da ikke mye å legge til et domene på en eller annens webhotell. Har ikke lyst til å være negativ, for hvis det blir startet et wiki for webutvikling så er jeg gjerne med. Det mangler vi. Vi har jo Unrealized, men der kan man jo ikke fritt legge inn artikler selv, og jeg synes wiki viker mer oversiktlig.

Jeg har en dårlig dag, beklager min tidligere negative tone :)

Tillegg: Ikke diskuter .tk, dere skjønte hva jeg mente.

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Virket som om det finnes alternativer. Dessuten kan man bare legge inn en kategori om webdesign i wikipedia. Derfor har jeg slettet den. Men for all del, hvis noen synes ideen var fin så ta gjerne kontakt...

OT Nå skal jeg lage en side med mine egne artikler om CSS, noen som har navneforslag?? OT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...