Gå til innhold

Illustrasjonsbilder til Øivind Dahles foredrag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte ikke så mye i forhold til andre 3D-prosjekter. Det som tok mest tid var å ordne farger, plassering, lys og ee-logoen samt å få pilene til å bli runde og fine.

På det siste bildet gikk det med en god del tid på å lage modellene, ikke fordi de var vanskelige, men fordi det var så mange.

Rendertiden ble 20 minutter på hver av de øverste, og ca fem minutter på den siste.

Lenke til kommentar
er ikke det bare en plane med et bitmap da!?

Joda, men jeg måtte endre fargene i et bilderedigeringsprogam slik at de så pene ut i det sterke lyset som er i scenen. Det tok en del tid fordi jeg måtte testrendre for å se hvordan det fungerte hver gang.

Lenke til kommentar

Glemte jo å skryte av arbeidet ditt i siste meldingen min..

Topp render som vanlig! :thumbup:

Men, mens dere snakker om ee-logoen... Skal den være speilvendt?

Og måtte du inn i bilderedigeringsprogram for å tune den? Kunne du ikke gjøre det fra Lightwave? Blir jo fortsatt testrendere, men...

Lenke til kommentar

Finne bilder, spesielt de første, men du trenger nok noe tekst eller forklaring for at folk skal forstå hva de sier. Det bildet som er senere er mye lettere å forstå, men ikke så stillig. Det er også kanskje litt stort til å ha som en illustrasjon.

Lenke til kommentar

Jeg er drit fornøyd med bildene. Når det gjelder tekst legger jeg det på den presentasjonen som jeg legger ut på vår hjemmeside. Men jeg skal bruke dette under mne foredrag om innkjøp, som jeg holder for ulike innkjøpsorgansisasjoner.

De forventer et profft opplegg når jeg er der, og takket være Holger blir dette supert. Nå mangler jeg kun et skikkelig presentasjonsverktøy, men det kommer jeg tilbake til når jeg skal sette den sammen om noen dager.

Holger lager to bilder til som handler om konkuranse utsetting.

Forklaring på bildene:

1: en leverandør når kun noen få innkjøpere i en organisasjon og da med deler av sitt varespekter. Innkjøpere deler heller ikke erfaringer om leverandøren.

Problem for både innkjøper og leverandør, og en ikke ønsket situasjon

2: Samme leverandør når alle innkjøpere i en organsisasjon. Ønsket resultat for alle, og innkjøpere deler erfaringer

de to siste er på kjøp på rammeavtaler:

bilde 3: Innkjøpere vet ikke hvilke rammeavtaler som er inngått, og handler på kryss av disse og hos andre leverandører. Ikke ønsket situasjon , da man mister effekten av rammeavtaler

bilde 4: Alle innkjøpere benytter seg av rammeavtlaen da de er informert om dette.

Dett blir grisebra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...