^aM^ Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Som topic sier så lurer jeg fælt på hva studierettningen ikt innebærerer. Søkte på plass der og er ganske sikker på at jeg kommer inn, men jeg har egentligt ikke en anelse om hva skoledagene på den linja vil innebære. noen som har gått der og vil fortelle meg litt? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Snakker du om VK1 IKT-Driftsfag? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 2 ord: Microsoft Office Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 IKT driftsfag ja. Microsoft office er jo kjekt *host* Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Ja, en blir vertfall lei av word, excel og access etter et år... Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 har du gått på den linja? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jupp Eneste posetive er at jeg fikk lærlingplass... Alt vi "lærte" der kunne jeg fra før av... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Vi drev ikke med microsoft office vi, men open office Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Høres slakt ut, passer meg bra:P. Får håpe det er lære plass til meg og da. Takker for alle svar og rask respons. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 er vel ikke helt enig det, jeg lærte mye, men jeg startet å lære linux det året, så det har vel mye å si... Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det hadde hvert flott om jeg og hadde lært linux mer eller mindre grundigt, blir fort kjedsomt å drive på med denslags alene Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Vi hadde 1 uke med linux... Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det kommer helt an på hvilken skole du velger. Undervisningsopplegget er ikke standardisert i det heletatt. Du kan enten være veldig heldig eller få et års utdannelse i CS. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Nå skal de jo dele opp IKT-Driftsfag 50% til elektro og 50% til salg og service.. de drive å jobber med reformen nå. antar at 2007-8 vil den tre i kraft. salg og service blir å få service delen av faget, bruker støtte og slikt. mens Elektro får maskinvare og drift. så det betyr ganske enkelt at om du som elev på salg og service og skal bli... Sykkelrepratør så kan du faktisk søke på lærlingsplass for IKT uten selve faget, siden faget blir generelt. å en sterkstrøm man fra elektro vil kunne bli IKT lærling.... osv.. så dette blir å gå rett til hæl**** Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Om du ikke kan så veldig mye om maskinvare og nettverk genrelt kommer du til å lære en del på IKT. Men om du har god peiling, så er det eneste du lærer der noen nyttige tips og noe småplukk. Men det er i lærlingetiden du skal lære noe, så det året på ikt er bare å sitte foran pcen og jobbe litt. Det nyttigste jeg lærte på ikt var hvordan man lager en tp kabel. Og det sier jo sitt. Men det kommer jo ann på hva du vet, har mange i klassen som sier de har lært utrolig mye. Men, det er bare et år du går rett igjenom, er lett og få gode karakterer. Er ihvertfall det jeg har opplevd. Bare gled deg til du skal ut som lærling, det er da du begynner å lære noe. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Etter det jeg har forstått foregår det ikke så altfor mye der. IKT-gutta på skolen min gir meg en følelse av at det er en slapp linje. En veeeldig slapp linje faktisk. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Er jævla slapt.. Men som jeg sa, det er bare et år med slapp skolegang du skal igjennom, så er det ut i lære. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Dwagon: Hvor har du det ifra? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har hørt rykter om at dem legger ned hele IKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå