Gå til innhold

MPX Notebook KN1 - Kommentarer?


Evju

Anbefalte innlegg

Spesifikasjoner

 

Dette synes jeg ser ut som en kanon-pc til min bruk som student. Men det er noe jeg er litt usikker på:

 

-Hva slags HD-hastighet er det på maskinen?

-Hvor solid er den?

-Er grafikkortet et bra grafikkort?

-Er den støysvak?

-Andre ting dere legger merke til?

 

Som dere skjønner, er jeg litt grønn på laptop-markedet. Derfor ville det vært flott med litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har selv en MPX KN1.

 

Pentium M 1.73 GHZ

DDR2 2048mb

80 gigabyte hdd

15,4"

Bra batterilevetid

Geforce Go 6600

 

Jeg er storfornøyd. Den bråker minimalt, og avgir ikke så mye varme som foreksempel Fujitsu Siemens Amili D**** gjør. Ikke noe negativt med den. Kan brukes til spilling, jobbing, redigering og surfing for den saks skyld. Den kostet meg 14499,-. Meget billig for å være en med 2048mb ram og 80 gig.

 

Anbefales, for de som ikke er på utkikk etter merkevare! Såklart for dem og da!

Lenke til kommentar

Jeg har også en MPX KN1 og er storfornøyd med den!

 

Syntes den støyet en del da jeg fikk den, men etter å ha lastet ned nyeste BIOS og oppdatert den gir den nesten ikke lyd fra seg i det hele tatt!

 

Ellers er skjermkortet bedre enn i mange bærbare pc'er, klarer alle spill på markedet i dag vil jeg påstå! Iallefall alle som jeg har prøvd... :) I tillegg er jo maskinen utstyrt med et såkalt Nvidia MXM (om jeg husker rett forkortelse) skjermkort som gjør at man kan bytte skjermkort etterhvert om det skulle bli behov

 

Hadde hørt endel negativt om skjermoppløsningen på denne (1280*800) før jeg kjøpte den, men har ikke opplevd noen problemer i forbindelse med den, synes den fungerer bra! :) Er jo kjekt med widescreen, spesielt til å se film på, men også til spill funker det overraskende bra!

 

Når det gjelder HD, så kjører den på 5400 rpm, noe som vel er standarden dagens bærbare pc'er om jeg ikke tar helt feil... Skal man ha større hastigheter blir det vel mer støy så...

 

Alt i alt vil jeg anbefale denne på det sterkeste! Mye for pengene! :)

 

EDIT:

Når det gjelder spesifikasjonene så kommer den nå med 100Gb HD, eller M 760 (2 Ghz) til samme pris (hvis du snuser litt rundt på MPX) :)

Endret av yazzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...