Gå til innhold

Trenger hjelp med Asus Bios

jacoweb

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har postet flere slike poster som det her, men jeg har aldri fått noe svar. Har lett rundt siden jeg fikk kortet, det er en del uker siden nå. Jo, jeg skal komme til problemet her nå.

Hvorfor jeg kjøpte dette kortet var pga de flotte overklokkings egenskapene det har. Fikk best i test i den klassen.

Slik starter det:

Asus P5ND2-SLI Deluxe

Board.JPG

Sånn her ser det ikke ut i min bios. Jeg har ikke CPU clock ratio.

BIOS-1.JPG

Har noe av det som du ser her, men det ser ikke likt ut i det hele tatt.

BIOS-4.JPG

Det her er noe jeg savner veldig, har prøvd det meste nå, håper virkelig noen her inne på forumet klarer å gi meg ett svar som løser dette problemet.

Stor takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan BIOSen din ser ut og hva den har/mangler, men jeg antar at du har "Overclock Profile"- menyen som er avbildet på det nederste bildet? Har du valgt "Manual" i denne menyen? I BIOSen på mitt MSI hovedkort får jeg ikke røre multiplieren på prosessoren om ikke denne er satt til "Manual".

Har du prøvd å flashe hovedkortet med en annen BIOS-versjon?

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Jammen altså, det er flere ting enn den cpu tingen jeg mangler, det er faktisk noe inne på timings til minnet osv, masse jeg mangler.

btw, på det forrige hovedkortet mitt, der kunne jeg stille, så cpuen min er ikke LÅST.

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar

Fikk i dag en epost fra Asus hvor det stod følgende:

Hi

It''s sad, but they forgot half of the BIOS-Options for this mainboard (wrote about qfan...). I cant change the multiplier either, but u can overclock ur System via the Asus features in the BIOS (Ai Booster,...) (Or trough the ASUS-windows tool, which changes the same). But I! guess in the end theres only the FSB u can change...

So u have to wait or give it back and buy another like many others do...

mfG

Eneste mulighetene her er vel å vente på en ny bios :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har samme problemet selv med mitt ASUS P4GPL-X. Dette kortet er nytt siden Jan-2005 og jeg bruker nyeste bios fra Juni-2005. Jeg får ikke stilt multiplier/ratio, den er rett og slett "locked". Fryktelig irriterende ettersom XP ikke lar meg boote med modifisert FSB (original 533MHz, 15% clock-profile ligger på 6xxMHz). Jeg bruker forøvrig Northwood.

Noen som vet åssen jeg kan komme forbi dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...