Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

System failed CPU test

Anbefalte innlegg

Pcen min har alltid funket helt fint til nå. Jeg skulle flytte pcen, og når jeg skulle koble den opp igjen så fikk jeg følgende feilmelding: "System failed CPU test". Jeg får ikke bilde på skjermen. Jeg fikk denne feilmeldingen før en gang når jeg bygde pcen og da mener jeg å huske at strømforsyningen min ikke var kraftig nok. Da kjøpte jeg en ny en og da funka det helt fint. Det er denne strømforsyningen jeg bruker nå. Jeg har liten tro for at det er strømforsyningen som har klikka siden alt jeg gjorde var bare å koble ut alle ledninger bak og koble de inn igjen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm tror ikke det er cpuen siden jeg har fått den samme feilmeldingen før og da var det fordi strømforsyningen min var for svak til å drive cpu'en og skjermkortet osv ordentlig. Den nåværende strømforsyningen min er på 500 watt, så den er ikke for svak men jeg tror den har klikka, men er ikke sikker

Lenke til kommentar

Det kan hende jeg husker feil og at sist gang det skjedde tok jeg bare ut og inn skjermkortet også funket det igjen. Har prøvd dette nå men det funker ikke. Dette som skjedde nå skjedde altså når jeg puttet i en s-video kabel og prøvde å få bilde på tven.

Lenke til kommentar
Ta ut cpu'en, og sett den inn igjen. Fult mulig den har forskøvet seg et par mm, som er nok til at den ikke får god nok kontakt.

Hvordan en cpu som sitter montert i hovedkortet skal klare det syntes jeg hørtes helt utrolig ut. Vis ikke du skal hive den ut fra 3 etg eller noe.

Finn cmos jumpenren din og klarer bios og sett den opp på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...