Staalkontroll Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei! Jeg sitter her og skal til å bestille meg ny(e) skjerm(er) Men er blitt veldig i tvil...jeg er fra før av vandt til å jobbe med 2x17" skjermer. Så vist jeg velger 2x17" skal jeg kjøpe med en slik Vil den passe til denne skjermen? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Skal du bare ha 1 veggfeste? Jeg tror jeg ville lagt litt mer penger i et noe mer kjent merke.. Den skjermen så bra ut på papiret, men jeg kan ikke forestille meg at en 17" LCD-skjerm på Elkjøp med merket Neovo klarer å hevde seg mot de rimeligere modellene til Samsung, BenQ, Nec, LG osv. Ville gått opp noen hundringser. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Villet først beskervet hva du driver på med... til spill vil nok en god del foretrekke 1x19, siden 2 skjermer har en ekkel kant i midten, men skjermen du viser er vel kanskje ikke en helt typisk spillskjerm. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Driver ikke med så¨mye spill nei. *Mest til bilderedigering osv. Så er viktig for meg at skjermene har gode farger og kontrast...noen som jeg har lest utifra tester at dem har. Vist jeg kjøper 2 stk 17" vil disse bli speilet, slik at en står på skrivebordet mens en annen står ved lydanlegget Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg tror jeg ville lagt litt mer penger i et noe mer kjent merke.. Den skjermen så bra ut på papiret, men jeg kan ikke forestille meg at en 17" LCD-skjerm på Elkjøp med merket Neovo klarer å hevde seg mot de rimeligere modellene til Samsung, BenQ, Nec, LG osv. Ville gått opp noen hundringser. Det er vel ingen garanti at "merkeskjermene" er noe bedre, spesielt ikke de billigste. Ikke bare tenke at "kjent merke = garantert bra skjerm", for det er nemlig ikke alltid slik (eksempel: http://www.hardware.no/artikkel/15205) Hvis du betaler mer bare for å få et kjent merke er det en sjans for at du bare betaler ekstra for merket, ikke kvaliteten, da du kan få en like god skjerm for lavere pris fra en mindre kjent produsent. En ting som kan være litt smartere er å lese diverse tester av skjermene du kjøper. Les tester fra forskjellige nettsteder for å få et lite inntrykk av hvordan skjermen faktisk er. Så.. ikke stol blindt på at den og den produsenten alltid leverer bedre skjermer enn mindre kjente produsenter, for sånn er det ikke. Edit: parantesen bugga URLen litt. Endret 15. juni 2005 av ZiggWarth Lenke til kommentar
fredrior Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Å bruke mer penger på 19" isteden for en 17" er bare tull, siden begge dimensjonene har samme oppløsning (1280 x 1024). Kjøp da en 17", og sitt heller litt nærmere skjermen isteden. Hvis du derimot ønsker en høyoppløst skjerm, så bør du gå for 20". Dell har tilbud nå, og selger sin 20" LCD for 4900 inkl. mva og frakt i juni. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg kjøpte en slik en Lenke til kommentar
radivx Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvordan opplever du denne skjermen? Gidder du gi oss en lite minitest? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Hvordan opplever du denne skjermen? Gidder du gi oss en lite minitest? Som alle vet er ikke elkjøp noen racer på levering. Men jeg lover å komme med en respons så fort jeg får den. Og ja..kansje en liten minitest. Til dere andre som bland annet har nevnt oppløsning, responstid osv. Jeg har ingen store krav til skjerm, jeg spiller heller ganske lite. Tidligere tester jeg har lest av denne skjermen får den + for skarpe og klare farger. Jeg vil gjerne ha en 19" etter som jeg føler at øynene mine ikke blir så anstrengt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Heller 2x17' enn 1x19', men 2x17' vs 1x20' er en helt annen sak Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Heller 2x17' enn 1x19', men 2x17' vs 1x20' er en helt annen sak Akkurat. Vel, jeg har over 2 år nå kjørt 2x17" og syntes det er praktisk...men har engentlig ikke bruk for det. --------------------- Jeg har fått skjermen i dag...men rakk desverre ikke å hente den... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Da har jeg fått skjermen...så lant så bra. skal prøve å mekke en liten brukertest i løpet av uka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå