Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikkje starte skikkelig

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i det siste hatt et problem med at Windows ikkje vil starte skikkelig. Alt ser heilt normalt ut, det står at windows starter opp og alt det der, men så kommer bare skrivebordsbakgrunnen opp og ingeting annet. Eg kan ikkje trykke ctrl-alt-del, og etter et par minutter fryser også musen.

Dette skjeede samme dagen som eg hadde innstalert nye skjermkort drivere, og tenkte at det var problemet, men eg startet maskinen i sikkerhetsmodus og innstalerte de gamle igjen, og har fortsatt det samme problemet.

Maskinvaren er:

AMD athlon 3200+

XFX geeforce 6600GT

MSI K8N hovedkort.

Dette er veldig frustrerende, og håper noken kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker sikkerhetsmodus eller å trykke ESC når skrivebordsbakgrunnen kommer opp?

Det kan være ett eller flere program som gjør at den ikke vil starte. Hvis du kan komme inn i sikkerhetsmodus og få det bort kan det kanskje fikse problemet.

Eller det kan hende rammen din er ødelagt, men da ville det mest sannsynlig kommet bluescreen, men du kan jo prøve med annen ram hvis du har.

kommer kanskje på mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Siden du kommer inn i sikkermodus, er det ganske opplagt at du har et driverproblem. Avinstaller driver og restart. Kommer du fremdeles bare inn i sikkermodus, så sjekk "device manager" og se om du kan avinstallere skjermkort der. Noen ganger hjelper det å ta ut skjemkortet og sette det inn igjen.

Skal ikke være nødvendig å formatere pga driverproblem.

Lenke til kommentar

tips: Bruk DriveCleaner for å slette BÅDE ati og nvidia drivere. Du kan også ta en tur i msconfig. ( Windowsknappen + R, skriv inn msconfig, gå til oppstart, og fjern alt dilldallet der. ) Funker det da og komme inn i windows, så er det som zeltex sier, et program som forårsaker crashen.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...