atsjoo Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Hei. Fikk i dag et Asus Geforce 6600GT-kort. Satte det inn og installerte nyeste NVIDIA-drivere, rebooter og får følgende feilmelding når jeg kommer inn i windows: "The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA-powered graphics card is not receiving sufficient power". Jeg har forsøkt å google litt etter det, og finner da ut at grunner til at feilmeldingen kommer er at man ikke har satt i ekstern strømkontakt eller har for ytelsessvak strømforsyning, rett og slett, men jeg finner dette noe rart da jeg har ei strømforsyning på 380W (Antec truepower), og kortet ikke ser ut til å ha noen strømforsyning utenom AGP-porten. En kompis hadde samme problem, men i hans hardware er noe mer strømkrevende enn min (Athlon 64 3500, 6800Ultra osv), men han har 500W-strømforsyning. Resten av min hardware ser slik ut: Asus K8N-E Deluxe AMD Athlon 64 3200+ Corsair TWINX1024C2 1x Maxtor Diamondmax 10 NCQ 200GB (?) 1x WD Caviar IDE 160GB 1x Sony CD-RW 4/2/24 (!) 1x Realtek nettverkskort 1x SB Audigy 1x 120mm kabinettvifte Diverse kalkulatorer på nettet sier at jeg trenger omkring 280W for å kunne drive dette. Noen andre som har vært ute for det samme, eventuelt har tips til hva det skyldes? Mvh. Anders Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du må koble strøm til kortet.. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Du må koble strøm til kortet.. Hvor? Finner ingen steder jeg kan koble til ekstern strømkontakt. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Du må koble strøm til kortet.. Ja, du må nok sette i den eksterne strømkontakten siden AGP slotten ikke greier å levere nok strøm. (Hvis det fortsatt kommer feilmelding, så har du naturligvis for svak strømforsyning. Det er forskjell på hvor mye de faktisk yter, selvom de har har oppgitt X antall watt) -MortenGj Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 Hei hå. Flaue greier. Etter en grundigere sjekk fant jeg den Jeg trodde jeg sjekka godt nok tidligere, men jeg forventet ikke å finne en, da en bekjents XFX-kort ikke hadde et eksternt strømbehov, og det ikke var med noen kabel i bundlen (det var med på mitt tidligere radeon 9700-kort). Takk for hjelpa Case closed Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Jeg trodde jeg sjekka godt nok tidligere, men jeg forventet ikke å finne en, da en bekjents XFX-kort ikke hadde et eksternt strømbehov Da har han et PCIe kort, ikke AGP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå