Evju Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hvordan er ytelsen i forhold til pris mellom de forskjellige Pentium M-cpu'ene? Hvordan yter f.eks. en Pentium M 725 mot en Pentium M 755? Jeg vet at spillytelsen til Pentium-prosessorer er ganske mye bedre enn Celeron. Gjelder det også i M-utgavene? På forhånd takk for svar. Endret 14. juni 2005 av Evju Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hvordan er ytelsen i forhold til pris mellom de forskjellige Pentium M-cpu'ene? Hvordan yter f.eks. en Pentium M 725 mot en Pentium M 755? Jeg vet at spillytelsen til Pentium-prosessorer er ganske mye bedre enn Celeron. Gjelder det også i M-utgavene? På forhånd takk for svar. Her er en test som viser hvordan p-m modellene yter på et desktop kort. Selv om jeg ikke vet om du tenker på laptop eller desktop, så viser denne fint hvor store forskjellene er: Anandtech.com P-m celeron er rett og slett ikke et godt alternativ om du skal spille, de egner seg best til billige surfe/skrive pc'er og yter deretter. En fullblods p-m er derimot den prosessoren som yter best i spill per klokkesyklus. For å gjøre en omfattende test kort så kan jeg si så mye som at M755 yter ca. 10% bedre enn M725 i spill, og ca 15 til 35% bedre i applikasjoner som winzip/rar, mozilla(nettleser) og video/foto redigering. Men testen gir selvfølgelig en bedre pekepinn, så les den Endret 14. juni 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå