Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
morten k: endelig en norsk webshop som hadde det kortet, men det var jo lattelig dyrt!

 

i usa koster det jo ikker mer en 600..

vet du om noen fler som har det?

Jeg har jævlig lyst på det lydkortet selv,men synes også at prisen er vel drøy.

Mono er importøren av Onkyo,det er muligens derfor ingen andre har det ennå.

Lenke til kommentar

Er virkelig SA1280,høyttaler for en som hører mest på rock og metall?

Annbefaler heller en av disse jeg:

Patos Basic 410 5300,- par

Patos Basic 510 7600,- par

Gå gjerne for 410,og legg pengene i en bedre forsterker enn nad'n.Danske Thule er bra ting:

THULE Spirit IA100 Integrert forsterker(2x100w 8ohm) 6398,-

 

Men..brukt Hi-Fi,er det beste alternativet,for en med stramt budsjett! :)

Lenke til kommentar
morten k: endelig en norsk webshop som hadde det kortet, men det var jo lattelig dyrt!

 

i usa koster det jo ikker mer en 600..

vet du om noen fler som har det?

Jeg har jævlig lyst på det lydkortet selv,men synes også at prisen er vel drøy.

Mono er importøren av Onkyo,det er muligens derfor ingen andre har det ennå.

Leste en plass at det lydkortet kom til å koste 500-600 kr i Norge om noen måneder. Bare å følge med her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27961

Lenke til kommentar
Var å hørte på SA1280. Var ikke så imponert... Men likte sa1280 bedre enn Mi3

Hva var det som ikke var bra med de?

Du klarer neppe finne noe bedre til 6000 kr hvertfall.

Jeg var å hørte på høytalere fra 10 til 15 tusen..

 

Lyden var ok, men litt slank i lyden hvis du forstår.. Likte bedre ProAc stuido125 og dynabel exact. Vurderte også JMlab 816s

 

Kansje vanskelig å finne bedre kjøp til 6k uten å kjøpe brukt eller å bygge selv.

Lenke til kommentar

hvis 6000 er budsjettet, vil jeg anbefale selvbygg fra eltek.

 

om du bygger det selv, eller får noen andre til å gjøre det for en lapp eller tre, slipper du mye billigere unna, signalkabler er også billigere der.

 

la meg sette opp et lite forslag:

eltek nut

dynabel 1m signalkabel

les mer her

Cambridge Azure 340A

onkoy lydkortet

 

Med dette oppsettet vil du få mye igjen for pengene, jeg har selv lillebroren til nut, geb, og lydkvaliteten er upåklagelig. ikke vær bekymret for "trøkken", den er der. tro meg. lyden er i det store og hele fast, dynamisk, ren og rask. jeg angrer ikke et sekund p at jeg solgte servin vegaene mine. (litt ydmykende for vegaene med 10' tommere i, å bli gruseknust av et par 6.5' tommere ibassdynamikk.. :green:

servinene har ingenting overhode å stille opp med ellers heller.)

 

Cambridge forsterkeren er en hedelig forsterker, forkuset er lagt på ekle med gode løsninger, du skal lete lenge etter andre sub-2000 kroners forsterkere som har ringkjernetrafoer. de spiller rent og pent, men har så absolutt krefter til å dras på litt. hadde en slik en før jeg bestemte meg for å bygge selv.

 

Lydkortet er antageligvis det beste i sin prisklasse. bruken av pdip opamper og generel byggkvalitet er vitnesbyrd på det. phonoplugg utganger er et stort pluss i min bok.

det har ikke analog surround, men hvis du bruker tos-link (optisk) utgangen til en reciver, får du 7.1 ut.

 

Dyre høytalerkabler er ikke bare oppskrytt, men etter min mening bare juks og fanteri.

signalkabler derimot er en annen historie, der er det helt klart forskjeller ute å går, ikke at jeg skal komme inn på den tekniske grunnen her, man kan lett få billige kabler til å låte nøyaktig som de dyre ved å bytte en resistor eller to i kilden og forsterkeren, men det er som sakt en annen historie..

 

vel, lurer du på noe, bare spørr.

hadde jeg hatt 6000-8000 ville jeg kjøpt dette annlegget.

 

-Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...