Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har for øyeblikket to lekre pc-høyttalere jeg hører musikk gjennom, og det er ganske fæl lyd. Jeg tenkte at nå som skattepengene kommer, så skal jeg kjøpe to bra høyttalere. Jeg er en stor fan av rock og metal, og det blir bare ikke det samme med to 25w pc speakers. Et problem er at jeg er skjemt bort med patos-høyttalere (Patos 301 MK II), og dem tok jo kameraten min med seg når han flytta ut herfra. :(

 

Jeg har ikke den minste peiling på stereoanlegg, så jeg trenger deres hjelp. Jeg har tenkt å kjøre musikk gjennom PC'en, men jeg trenger kanskje en forsterker uansett? Maks pris jeg kan bruke er vel rundt 7-8000 NOK. Må jeg har forsterker i tillegg, så får jeg vel punge ut med litt mer. Fins det forsterkere spesielt tilpasset PC? Hvis så, kan jeg nevne at jeg har integrert lydkort i hovedkortet. må jeg da kjøpe et nytt et?.

 

Kom gjerne med noe som gir mye for penga. Jeg syntes patosene hørtes nydelige ut, så der har dere en pekepinn på hva jeg foretrekker. Noe som både spiller klart, og som har trøkk. Forresten, forsterkeren kameraten min brukte var Technics su-v620. Den er vel svindyr den også.

 

På forhånd takk for forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke hvilken som helst forsterker på PC. Til din musikksmak vil jeg anbefale en kombinasjon av NAD og Cerwin-Vega! Et godt lydkort er også en god investering. Lydkort integrert i hovedkort blir for slapt.

 

NAD C372: Forsterker med mye krutt. http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4564

 

Cerwin-Vega CLSC-12: Disse høyttalerne trøkker godt.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4802

 

Dette gikk kanskje over budsjettet ditt. Skal du spare penger, gå for NAD C352 og mindre høyttalere. Vil tro at musikken du hører på krever litt extra krefter, så husk å ikke drive for store høyttalere med liten forsterker.

 

Hvis du vurderer surroundlyd, se nærmere på Harman/Kardon recieverne, som du finner på http://www.hificenter.no

Endret av Jtand
Lenke til kommentar
I morgen koster System Audio SA1280 Mk2 6000 på hifi center. Verdt å høre på om du bor i nærhetn av en butikk.

 

Jeg kommer til å kjøpe den høyttaleren i morgen.

:wow: Det var billig!

 

Helt enig med Peterman her. Får du et par SA1280 Mk2 så billig,så er det ikke noe å tenke på en gang. Løp å kjøp!

Så kjøper du en brukt forsterker. For eksempel en Cayin 252B eller en Vincent SV-233.

Da har du et skikkelig bra anlegg til en latterlig billig penge.

Cerwin-Vega er ikke vits å vurdere en gang når du får System-Audio så billig.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Du kan bruke hvilken som helst forsterker på PC. Til din musikksmak vil jeg anbefale en kombinasjon av NAD og Cerwin-Vega! Et godt lydkort er også en god investering. Lydkort integrert i hovedkort blir for slapt.

 

NAD C372: Forsterker med mye krutt. http://www.hifiklubben.com/no/produkter/st...ker.htm?id=4564

 

Cerwin-Vega CLSC-12: Disse høyttalerne trøkker godt.

http://www.hifiklubben.com/no/produkter/ho...ere.htm?id=4802

 

Dette gikk kanskje over budsjettet ditt. Skal du spare penger, gå for NAD C352 og mindre høyttalere. Vil tro at musikken du hører på krever litt extra krefter, så husk å ikke drive for store høyttalere med liten forsterker.

 

Hvis du vurderer surroundlyd, se nærmere på Harman/Kardon recieverne, som du finner på http://www.hificenter.no

Dette går også over budsjettet men jeg kunne nok klart det, så vidt. Takk for godt tips! :)

Lenke til kommentar
I morgen koster System Audio SA1280 Mk2 6000 på hifi center. Verdt å høre på om du bor i nærhetn av en butikk.

 

Jeg kommer til å kjøpe den høyttaleren i morgen.

:wow: Det var billig!

 

Helt enig med Peterman her. Får du et par SA1280 Mk2 så billig,så er det ikke noe å tenke på en gang. Løp å kjøp!

Så kjøper du en brukt forsterker. For eksempel en Cayin 252B eller en Vincent SV-233.

Da har du et skikkelig bra anlegg til en latterlig billig penge.

Cerwin-Vega er ikke vits å vurdere en gang når du får System-Audio så billig.

Hmmm, høyttalerne er som sagt for dyre, for da blir det jo i underkant av 18000 eller noe, med forsterker og lydkort, og det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Vent litt. Den koster 6000 i morgen!? Jeg glemte visst det punktet. :D Er det BARE i morgen, eller ut uka, eller?

Så langt lageret rekker i følge selgeren jeg prata med i dag. Hifi center kjeden har kjøpt inn et stort parti direkte fra system audio. Butikken i Krsand fikk in en palle med dem i dag.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg er veldig fristet av forslaget til Jtand. Og nå lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en CD-spiller med det samme, istedet for lydkort til PC. Hvilken spiller passer bra til NAD c372 da? NAD C542?

 

PS: Hva i alle dager er Recievers?

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg er veldig fristet av forslaget til Jtand. Og nå lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en CD-spiller med det samme, istedet for lydkort til PC. Hvilken spiller passer bra til NAD c372 da? NAD C542?

 

PS: Hva i alle dager er Recievers?

En reciever en en stereoforsterker med innebygget radio. Nad C542 passer ypperlig til C372.

 

Ikke la størrelsen på system audio høyttalerene skremme deg, de har et stort lydbilde til tross for beskjeden størrelse.

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg er veldig fristet av forslaget til Jtand. Og nå lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en CD-spiller med det samme, istedet for lydkort til PC. Hvilken spiller passer bra til NAD c372 da? NAD C542?

 

PS: Hva i alle dager er Recievers?

En reciever en en stereoforsterker med innebygget radio. Nad C542 passer ypperlig til C372.

 

Ikke la størrelsen på system audio høyttalerene skremme deg, de har et stort lydbilde til tross for beskjeden størrelse.

Takk for svar. Nå kom jeg på enda en ting: Følger alle nødvendige kabler med komponentene, eller må jeg kjøpe det i tillegg?

Lenke til kommentar
Kabler må kjøpes i tillegg. Det kan være en kostbar afære, men trenger ikke nødvendigvis være det.

 

 

Søren også. Hmmm, hvilke kabler er lurt å kjøpe da, hvis jeg skulle finne på å kjøpe NADc542, c372 og Cerwin-Vega CLSC-12?

Tja.. De har mye rimelige kabler på hifi klubben. Tipper selgeren på klubben vil anbefale Tara Labs Nexa høyttalerkabel og en signalkabel til tre- fire hundre kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...