Gå til innhold

PIII 500@ ??


Xiancorp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en P3 500MHz, som jeg gjerne skulle skviset litt mer ut av før jeg bytter (er jo så moro å klokke!!). Men det går jo ikke an å forandre multiplieren, bare fsb..

På hovedkortet mitt (GigaByte GA-6BX-E) kan jeg stille inn følgende <-100/112/124/133-> og noen lavere oxo..

Den står på 5x100, og jeg prøvde (i fjor en gang...) 5x112=560.. Det låste seg.. Kan multiplier være et alternativ?

Hvordan låser jeg den opp??

 

XIAN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder PIII 500, kan jeg si at den er vanskelig å klokke opp. Jeg fikk min til å kjøre 600 mhz for en god stund siden. Jeg brukte ett Aopen BC6-Pro hovedkort og ett monster av en kjøler fra Alpha.

Den kjørte helt fint på 600. Multiplieren på Intel-chiper er låst på en sånn måte at å låse den opp er umulig, har Intel først satt en multiplier, er den satt. Selv ikke Intel selv, kan endre den igjen...Jeg mener å ha lest ett sted at de låser den på kretskortet inni Cpuen, altså ikke kortet på en Slot1-cpu, men inni kjerna.

 

600=5x120mhz...Dette stiller krav til Rammen din, som bør være PC-133....Selv om du har PC-100 i dag, ikke vær redd, PC-133 funker utmerka i ett PC-100 system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...