Gå til innhold

Dreambox cardshare flere tv?

Anbefalte innlegg

Hei !

Følgende problemstililng.

1. Har abonnement på Via og Canal D. Dette betaler jeg for og akter fremdeles og gjøre dette.

2. Ønsker og kunne se på to uavhengige tv'er i huset.

Altså lar dette seg gjøre med eks dreambox, har hørt at dette er mulig.

forslag ?

mvh

P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å gjøre det helt klart...

Ja, flere Dreamboxer kan dele samme kort.

Men en Dreambox kan bare gi signaler til ett tv-apparat (sett bort fra streaming). Du må følgelig ha en Dreambox til hvert tv-apparat. Og for hver satelittuner må du ha ett sett antennehoder (eventuelt bare ett sett med flere utganger).

Hmm... kanskje de nye twin-tuner Dreambox'ene som kommer i løpet av året har tilkoblingsmuligheter for to tv-apparater? Det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Lar seg greit gjøre med Dreambox med newcad installert.

Det var det jeg trodde var mulig. Var bare ikke helt sikker på hvordan. Hva med det nye systemet til Viasat da ? Har dreambox muligheten til og ta i bruk Viasat koretet mitt ? Eller går dette ikke nå som de har byttet system. Evt hvilken CAM må jeg bruke. Finnes det gode nettsteder som tar opp dette emnet ?

For og nok en gang gjøre det kart.... DRIVER IKKE med noe som helst ulovligheter i forbindelse med parabolen, men syntes det er for tett at man ikke kan se på fotball på det ene rommet mens samber ser på supermodellen på tv3 på den andre tv,en.

Lenke til kommentar

Det går helt greit med Viasats NDS-kryptering. Du må bare ta serienummeret fra den tuneren som fulgte med kortet og legge det inn i Dreamboxen, så virker det helt fint med newcamd.

Jeg er ikke sikker på hw.no's policy angående å referere til andre fora, så jeg tror jeg venter med det.

[offtopic]

Forøvrig er jeg villig til å tro at det ikke er noe direkte lovbrudd å bruke ett kortsett på to tunere innenfor samme husholdning, men jeg har en mistanke om at det kan være kontraktsbrudd. Jeg har ikke kontrakten foran meg, så jeg er ikke helt sikker. Ellers kan jeg også være villig til å tro at en slik klausul i kontrakten kan være ulovlig, så lenge det er snakk om samme husstand.

[/offtopic]

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært borti Sky, så jeg kan ikke si noe ut i fra personlig erfaring.

Men etter et lite google-søk, så ser det ut til at det faktisk er mulig å bruke Dreambox til Sky UK - selv om det ser ut til at du må sette kortet i en ekstern kortleser (ikke CAM, men vanlig kortleser) som kobles til Dreamboxen via serie-kabel.

Detaljene fant jeg ikke i farten. Prøv google :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...